Zalando gaat ook make-up verkopen

Zalando gaat ook make-up verkopen
Zalando

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

“Natuurlijke volgende stap”

De verzorgingsproducten, van make-up tot parfums en huidverzorgingsproducten, zullen vanaf de lente van volgend jaar te vinden zijn op Zalando. De webshop kiest daarbij voor een breed assortiment in verschillende prijsklassen. Het bedrijf wil zo een one-stop-shop worden voor mode en lifestyle en hoopt natuurlijk dat klanten hun nieuwe outfit willen afwerken met de nodige schoonheidsproducten. Duitsland is de eerste markt waar het nieuwe assortiment wordt gelanceerd, pas in een latere fase zullen ook andere landen volgen.

 

Om het nieuwe assortiment ook tastbaar te maken wordt er in Berlijn een 'Beauty Concept Store' geopend. Die zal ook gebruikt worden als een plek om nieuwe producten te lanceren en om workshops te organiseren.

 

"Blijven marktaandeel winnen"

Ondertussen blijft Zalando zijn groei stelselmatig verderzetten: in het derde kwartaal steeg de omzet volgens de eerste cijfers met 27,5 tot 29,5%, naar een bedrag tussen 1,064 en 1,081 miljard euro. Over de eerste drie kwartalen heen groeit Zalando zo met ongeveer 24%.

 

“We blijven aan volle snelheid vooruitgaan met onze groeistrategie en blijven marktaandeel winnen”, zegt CEO Rubin Ritter. “De stap naar de beautymarkt is een natuurlijke volgende stap die de wensen van onze klanten weerspiegelt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Back to top