Zalando gaat ook make-up verkopen

Zalando gaat ook make-up verkopen
Zalando

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

“Natuurlijke volgende stap”

De verzorgingsproducten, van make-up tot parfums en huidverzorgingsproducten, zullen vanaf de lente van volgend jaar te vinden zijn op Zalando. De webshop kiest daarbij voor een breed assortiment in verschillende prijsklassen. Het bedrijf wil zo een one-stop-shop worden voor mode en lifestyle en hoopt natuurlijk dat klanten hun nieuwe outfit willen afwerken met de nodige schoonheidsproducten. Duitsland is de eerste markt waar het nieuwe assortiment wordt gelanceerd, pas in een latere fase zullen ook andere landen volgen.

 

Om het nieuwe assortiment ook tastbaar te maken wordt er in Berlijn een 'Beauty Concept Store' geopend. Die zal ook gebruikt worden als een plek om nieuwe producten te lanceren en om workshops te organiseren.

 

"Blijven marktaandeel winnen"

Ondertussen blijft Zalando zijn groei stelselmatig verderzetten: in het derde kwartaal steeg de omzet volgens de eerste cijfers met 27,5 tot 29,5%, naar een bedrag tussen 1,064 en 1,081 miljard euro. Over de eerste drie kwartalen heen groeit Zalando zo met ongeveer 24%.

 

“We blijven aan volle snelheid vooruitgaan met onze groeistrategie en blijven marktaandeel winnen”, zegt CEO Rubin Ritter. “De stap naar de beautymarkt is een natuurlijke volgende stap die de wensen van onze klanten weerspiegelt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Zo kunnen e-tailers Amazon Prime toch verslaan

13/11/2017

Volgens marktonderzoeker SmarterHQ is de band die consumenten hebben met Amazon Prime flinterdun en zouden ze hun abonnement snel achterwege laten als de voordelen te klein worden. Dat moet perspectieven openen voor concurrenten...

Back to top