Zalando start met verkoop schoonheidsproducten | RetailDetail

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten
Zalando

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

 

4.000 schoonheidsproducten

Zalando biedt binnen het nieuwe segment momenteel meer dan 4.000 producten van 150 merken aan. Daarnaast komt er in juni ook een fysieke conceptwinkel in Berlijn, waar Zalando ook workshops wil organiseren.

 

Om de online klant kennis te laten maken met de producten op de webshop, zal Zalando ook steevast proefmonsters meesturen. Zo wil het ook vermijden dat klanten aankopen moeten retourneren, omdat ze bijvoorbeeld niet bekend waren met de geur van het parfum dat ze hebben gekocht. Dat schrijft Emerce.

 

CEO Rubin Ritter liet eerder al verstaan dat de stap naar cosmetica een natuurlijk vervolg was voor Zalando en dat de vraag naar die producten bij de klant al langer aanwezig was. “Het laat ons toe om ons huidig assortiment te complementeren en onze positie als one-stop bestemming voor mode en lifestyle te versterken”, klonk het eerder al bij Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.