Zalando start met verkoop schoonheidsproducten | RetailDetail

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten
Zalando

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

 

4.000 schoonheidsproducten

Zalando biedt binnen het nieuwe segment momenteel meer dan 4.000 producten van 150 merken aan. Daarnaast komt er in juni ook een fysieke conceptwinkel in Berlijn, waar Zalando ook workshops wil organiseren.

 

Om de online klant kennis te laten maken met de producten op de webshop, zal Zalando ook steevast proefmonsters meesturen. Zo wil het ook vermijden dat klanten aankopen moeten retourneren, omdat ze bijvoorbeeld niet bekend waren met de geur van het parfum dat ze hebben gekocht. Dat schrijft Emerce.

 

CEO Rubin Ritter liet eerder al verstaan dat de stap naar cosmetica een natuurlijk vervolg was voor Zalando en dat de vraag naar die producten bij de klant al langer aanwezig was. “Het laat ons toe om ons huidig assortiment te complementeren en onze positie als one-stop bestemming voor mode en lifestyle te versterken”, klonk het eerder al bij Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.