Duitse boekenketen Taschen naar Nederland.

De Duitse boekenketen Taschen strijkt neer in Nederland. Het bedrijf opent een vestiging in de prestigieuze PC Hooftstraat in Amsterdam. Daar zijn straks zowel betaalbare kunst- en lifestyleboeken te vinden, alsmede verzamelaarsexemplaren die honderden of zelfs duizenden euro's kosten.

 

Dat meldt dagblad Het Parool. De uitgever uit Keulen is gespecialiseerd in boeken over kunst, fotografie, mode, lifestyle en architectuur. Taschen opende eerder grote winkels in onder meer Londen, Parijs, New York, Hollywood, Beverly Hills, Berlijn en Brussel.

 

De winkel moet in de zomer de deuren openen met vooral veel luxueuze en dure uitgaven in de verkoop. 'In de normale boekhandel vind je geen boeken van duizend of drieduizend euro. Bij Taschen wel, die kan alles laten zien. Bijzondere, gesigneerde edities zijn bij uitstek boeken voor de PC Hooftstraat', zegt Jac Peeters van Taschen-importeur Libero.

De Duitse boekenketen Taschen strijkt neer in Nederland. Het bedrijf opent een vestiging in de prestigieuze PC Hooftstraat in Amsterdam. Daar zijn straks zowel betaalbare kunst- en lifestyleboeken te vinden, alsmede verzamelaarsexemplaren die honderden of zelfs duizenden euro's kosten.

 

Dat meldt dagblad Het Parool. De uitgever uit Keulen is gespecialiseerd in boeken over kunst, fotografie, mode, lifestyle en architectuur. Taschen opende eerder grote winkels in onder meer Londen, Parijs, New York, Hollywood, Beverly Hills, Berlijn en Brussel.

 

De winkel moet in de zomer de deuren openen met vooral veel luxueuze en dure uitgaven in de verkoop. 'In de normale boekhandel vind je geen boeken van duizend of drieduizend euro. Bij Taschen wel, die kan alles laten zien. Bijzondere, gesigneerde edities zijn bij uitstek boeken voor de PC Hooftstraat', zegt Jac Peeters van Taschen-importeur Libero.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top