Duitse reisgigant koopt kantoren Thomas Cook

De grootste Duitse keten van reisbureaus, RTK, verwerft zich in één klap een belangrijke plek op de Nederlandse markt. Het bedrijf koopt de honderd reiswinkels van Thomas Cook Nederland. De verkoop verloopt zonder gedwongen ontslagen.

Dat hebben beide partijen bekendgemaakt. Thomas Cook zegt zich in Nederland volledig te willen gaan richten op het organiseren van reizen en derhalve het netwerk aan reiswinkels van de hand te doen. De overnameprijs is niet bekendgemaakt. De verkoop van reizen via reisbureaus staat al jaren onder druk door de opmars van online aanbieders en het rechtstreeks via internet boeken van vluchten en reizen.

Raiffeisen-Tours-Kooperation heeft in eigen land zo'n 3700 reisbureaus en een jaaromzet van ongeveer drie miljard euro. De reisbureaus in de winkelstraten in Nederland blijven gewoon onder de naam Thomas Cook opereren. 

De grootste Duitse keten van reisbureaus, RTK, verwerft zich in één klap een belangrijke plek op de Nederlandse markt. Het bedrijf koopt de honderd reiswinkels van Thomas Cook Nederland. De verkoop verloopt zonder gedwongen ontslagen.

Dat hebben beide partijen bekendgemaakt. Thomas Cook zegt zich in Nederland volledig te willen gaan richten op het organiseren van reizen en derhalve het netwerk aan reiswinkels van de hand te doen. De overnameprijs is niet bekendgemaakt. De verkoop van reizen via reisbureaus staat al jaren onder druk door de opmars van online aanbieders en het rechtstreeks via internet boeken van vluchten en reizen.

Raiffeisen-Tours-Kooperation heeft in eigen land zo'n 3700 reisbureaus en een jaaromzet van ongeveer drie miljard euro. De reisbureaus in de winkelstraten in Nederland blijven gewoon onder de naam Thomas Cook opereren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Back to top