ECI sluit alliantie met Boekenvoordeel | RetailDetail

ECI sluit alliantie met Boekenvoordeel

Boekenclub ECI heeft een alliantie gesloten met prijsvechter Boekenvoordeel. Daardoor blijft het voor leden van de club mogelijk om boeken aan te schaffen in de winkel en niet alleen via internet. De actie wekt de woede van de vakbonden.

 

ECI besloot eerder dit jaar alle achttien boekwinkels te sluiten. Daardoor kwamen tachtig medewerkers op straat te staan. Daarbij kon geen overeenstemming worden bereikt met de bonden over een sociaal plan. De reden van de sluiting van de boekhandels was dat door verschuiving van de omzet de verkoop van boeken in winkels niet meer interessant zou zijn.

 

Volgens de vakbond komt nu echter de aap uit de mouw en was het eigenlijk een bezuinigingsoperatie. Boekenvoordeel verkoopt ramsj-boeken en goedkope dvd's in de centra van de meeste grotere Nederlandse steden.

Boekenclub ECI heeft een alliantie gesloten met prijsvechter Boekenvoordeel. Daardoor blijft het voor leden van de club mogelijk om boeken aan te schaffen in de winkel en niet alleen via internet. De actie wekt de woede van de vakbonden.

 

ECI besloot eerder dit jaar alle achttien boekwinkels te sluiten. Daardoor kwamen tachtig medewerkers op straat te staan. Daarbij kon geen overeenstemming worden bereikt met de bonden over een sociaal plan. De reden van de sluiting van de boekhandels was dat door verschuiving van de omzet de verkoop van boeken in winkels niet meer interessant zou zijn.

 

Volgens de vakbond komt nu echter de aap uit de mouw en was het eigenlijk een bezuinigingsoperatie. Boekenvoordeel verkoopt ramsj-boeken en goedkope dvd's in de centra van de meeste grotere Nederlandse steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.