Eerste feestdag voor de Belgische e-commerce

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Back to top