Eerste feestdag voor de Belgische e-commerce

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5 procent steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top