Eerste feestdag voor de Belgische e-commerce | RetailDetail

Eerste feestdag voor de Belgische e-commerce

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.