De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel
Shutterstock

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

 

Webcam toont beste koopjes

Het Duitse Walgenbach direkt verkoopt in zijn twee winkels in Düsseldorf vooral witgoedtoestellen met lichte schade, uit restvoorraden en van eindereeksen. “Die toestellen, die doorgaans maar kort voorradig zijn, online zetten en via een webshop verkopen, is onnodig duur,” staat te lezen op de website.

 

De verkoper van wasmachines en diepvriezers, die net als zoveel klassieke bedrijven vandaag veel omzet verliest aan online koopplatformen, kwam daarom op de proppen met een creatief lokmiddel: koopjesjagers krijgen via een webcam zicht op de mooiste promoties in de winkel - vaak enige stukken die tijdelijk aan flink verlaagde prijzen verkocht worden. 

 

Wie graag gouden zaken doet, zet de computer dan meteen af en rept zich naar de winkel om het koopje te bemachtigen, zo is de redenering. Of die verkoopstrategie ook daadwerkelijk vruchten afwerpt, is niet duidelijk, maar qua originaliteit kaapt de ‘Schnäppcam’ van Walgenbach alvast de eerste prijs weg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.