AO.com groeit met kwart in Europa | RetailDetail

AO.com groeit met kwart in Europa

AO.com groeit met kwart in Europa

De Britse online elektronicawinkel AO is in het derde kwartaal met 28,4% gegroeid in Europa. Daarmee doet de Europese markt het nog beter dan de thuismarkt, waar een groei van 10,3% was.

Groei op alle markten

“AO blijft vooruitgang boeken op zijn strategie op lange termijn, met omzetgroei in alle categorieën en op alle markten”, aldus CEO John Roberts. “We hebben goed gepresteerd in onze piekperiode, vooral op Black Friday.” De vergelijkbare omzet van AO.com steeg in het derde kwartaal met 12,3%: in het Verenigd Koninkrijk was dat 10,3%, terwijl die in Europa de hoogte in schoot met 28,4%. Dat is vooral te danken aan de expansie die het bedrijf het voorbije jaar kende op het Europese vasteland.

 

AO is sinds begin vorig jaar ook in Nederland beschikbaar, nadat het eerder al te vinden was in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Onlangs opende AO nog een nieuw distributiecentrum in Keulen, om de Europese markt zo beter te bevoorraden. In de eerste zes maanden van het boekjaar groeide de omzet van AO al met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.