Apple toont nieuw winkelconcept

Apple toont nieuw winkelconcept

Apple heeft in San Francisco een nieuwe winkel geopend volgens een nieuw concept. Dat concept werd mede ontwikkeld door Angela Ahrendts, die voorheen aan de leiding stond bij Burberry en sinds een jaar aan de slag is bij Apple.

 

Meer retailruimte

Ahrendts besloot voor het nieuwe concept Sir Jonathan Ive in te schakelen, die eerder al bekendheid verwierf met het design van de Mac, iPod en iPhone. Hij besloot om een winkel te ontwikkelen die meer retailruimte biedt en tegelijk ook meer licht binnen laat. Zo heeft de nieuwe winkel in San Francisco een glazen façade van 12 meter hoog. Het ontwerp doet daarbij denken aan het design van de computerschermen van Apple.

 

Ook het interieur werd aangepakt. Zo is de ‘genius bar’ voortaan de ‘genius grove’ met bijhorende bomen. Er werd ook een online reservatiesysteem toegevoegd, wat voor minder wachttijden in de winkels moet zorgen. Daarnaast werd er ook een ‘boardroom’ toegevoegd speciaal voor ondernemers en een ‘forum’, waar getuigenissen van bekende personen worden getoond op videoschermen.

 

Voor het eerst worden er in een winkel van Apple ook producten verkocht die niet door Apple zelf ontwikkeld zijn. Klanten kunnen in San Francisco bijvoorbeeld terecht voor speakers van het Franse merk Phantom.