BCC-broertje lanceert fysieke contactknop voor klanten | RetailDetail

BCC-broertje lanceert fysieke contactknop voor klanten

BCC-broertje lanceert fysieke contactknop voor klanten

De Franse elektroketen Darty heeft zopas "le bouton Darty" geïntroduceerd, waarmee klanten in Frankrijk draadloos contact kunnen zoeken met de helpdesk of aftersales van de keten. Aan die service hangt echter wel een prijskaartje.

Eén druk op de knop

Vergeten waarvoor dat knopje op uw magnetron dient, uw internet-tv krijgt kuren of uw online bestelling laat op zich wachten? Eén druk op de Darty-button en binnen de minuut hebt u een medewerker van de elektroketen aan de lijn, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7, zelfs voor producten die niet langer onder de garantie vallen en voor toestellen die u niet bij Darty kocht (voor zover de keten het merk in kwestie zelf verkoopt). "Prioritaire, gepersonaliseerde bijstand", zo noemen ze het bij Darty.

 

"Le bouton Darty" is een van die 'connected devices' - toestellen die communiceren via het internet - waarmee de fabrikanten onze woningen de komende maanden en jaren willen uitrusten. De knop werkt zowel via wifi als Bluetooth en heeft het grote voordeel dat je als klant niet minutenlang aan de telefoon moet hangen wegens 'Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek'.

 

Aan de button hangt echter wel een prijskaartje: het toestelletje zelf kost 25 euro en daar komt dan nog een abonnement bovenop van 3 euro per maand (voor telefonische bijstand voor tv, audio en huishoudelektro) of van 8 euro per maand voor alle toestellen, inclusief multimedia. "En dat terwijl de klassieke naverkoopdienst van Darty gratis is", aldus de Franse consumentenorganisatie Que Choisir, die het nieuwste gadget dan ook omschrijft als "innovatief, maar nutteloos".

 

"Logisch verlengstuk van ons engagement"

Darty-topman Régis Schultz denkt daar uiteraard totaal anders over en wijst erop dat de elektroketen van zijn 'naverkoop' altijd een topprioriteit heeft gemaakt. Naast haar fameuze 'Akte van Vertrouwen' runt de Franse keten zeven callcenters die acht miljoen klantentelefoontjes per jaar verwerken en heeft de groep 1.500 technici op de baan. "De connected button is een logisch verlengstuk van ons engagement", aldus Schultz.

 

Of en wanneer ook zusterketens Vanden Borre (in België) en BCC (in Nederland) met een soortgelijk initiatief uitpakken is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.