BCC zet steviger in op online verkoop

BCC zet steviger in op online verkoop

Elektronicaketen BCC wil marktaandeel winnen met de eigen webwinkel. Daartoe schrapt het bedrijf de bezorgkosten en kunnen klanten voortaan tot tien uur 's avonds bestellen, om de aankoop vervolgens al de volgende dag te ontvangen.

Meer service voor meer klanten?

Tot nu toe lag de grens voor bezorging op de volgende werkdag om 18.00 uur 's avonds. De gratis bezorging geldt ook voor klanten die in de winkels hun aankoop doen. De bezorging van producten tot dertig kilo gebeurt door PostNL. Voor zwaardere bestellingen, zoals wasmachines en koelkasten, wordt de eigen bezorgdienst ingezet, zo meldt het vakblad Twinkle.

 

Klanten die hun bestelling via de bezorgdienst van BCC laten bezorgen krijgen via sms het tijdstip van aflevering door. De gratis bezorging geldt wel enkel tot de voordeur: wie het apparaat ook volledig geïnstalleerd wil hebben, moet nog vijftien euro bijbetalen. Op korte termijn hoopt BCC in samenwerking met fabrikanten ook het online aanbod aanzienlijk uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top