Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Nextail | RetailDetail

Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Omnichannel in huishoudcategorie uitbouwen

Marktplaats Nextail Connectdie Blokker vorig najaar lanceerde, verbreedt met de samenwerking haar categorieën in huishoudelijke producten. Klanten van Blokker.nl krijgen toegang tot ruim 750 witgoedproducten van AO.nl dat wasmachines, drogers en koelkasten van merken zoals AEG, Bosch, LG, Siemens en Whirlpool biedt.

 

De categorieën worden in de webshop van Blokker op termijn met meer witgoedproducten uitgebreid. De keten wil met de samenwerking in witgoed haar postie in huishoudelijk versterken. Nextail brengt op de webshop van Blokker een online productassortiment van ruim 50.000 producten met ongeveer 35 externe aanbieders.
 

Antoine Brouwer, Managing Director Nextail: “Door witgoed toe te voegen aan het online productassortiment van Blokker bouwt Nextail de positie van de winkelformule als omnichannel-huishoudspecialist nog verder uit.” Evert van Ginkel, Head of Trading AO.nl:  “Deze exclusieve samenwerking is een logische stap waarbij beide partijen doen waar ze goed in zijn. De prachtige combinatie tussen enerzijds omnichannel-retailer Blokker met al haar fysieke winkels én online webshop en anderzijds AO als innovatieve online retailer zal ons helpen om onze reis in Nederland te versnellen.”

 

Online witgoed specialist AO.nl, onderdeel van AO World, werd opgericht in 2000 en is sinds 2014 beursgenoteerd in Londen. AO biedt een online assortiment van duizenden witgoedproducten en is drie websites en rond 2.500 medewerkers actief in drie landen. In 2013 zijn de naam en het logo van het bedrijf gewijzigd van Appliances Online naar AO.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Voor het eerst minder smartphones verkocht

22/02/2018

2017 mag dan alweer een recordjaar zijn voor de smartphoneverkopers, toch begint de markt af te koelen: in het vierde kwartaal gingen voor het eerst sinds 2004 wereldwijd minder smartphones over de toonbank.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Fusie legde Fnac Darty geen windeieren

22/02/2018

De Franse entertainment- en elektroretailer Fnac Darty, de groep boven het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft “een solide 2017” achter de rug. De omzet steeg immers met bijna 40%.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Ceconomy vindt vooral online groei

09/02/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een kleine omzetstijging weten te behalen dankzij een sterkere online verkoop. Zoals verwacht viel de winst wel terug.

Back to top