Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Omnichannel in huishoudcategorie uitbouwen

Marktplaats Nextail Connectdie Blokker vorig najaar lanceerde, verbreedt met de samenwerking haar categorieën in huishoudelijke producten. Klanten van Blokker.nl krijgen toegang tot ruim 750 witgoedproducten van AO.nl dat wasmachines, drogers en koelkasten van merken zoals AEG, Bosch, LG, Siemens en Whirlpool biedt.

 

De categorieën worden in de webshop van Blokker op termijn met meer witgoedproducten uitgebreid. De keten wil met de samenwerking in witgoed haar postie in huishoudelijk versterken. Nextail brengt op de webshop van Blokker een online productassortiment van ruim 50.000 producten met ongeveer 35 externe aanbieders.
 

Antoine Brouwer, Managing Director Nextail: “Door witgoed toe te voegen aan het online productassortiment van Blokker bouwt Nextail de positie van de winkelformule als omnichannel-huishoudspecialist nog verder uit.” Evert van Ginkel, Head of Trading AO.nl:  “Deze exclusieve samenwerking is een logische stap waarbij beide partijen doen waar ze goed in zijn. De prachtige combinatie tussen enerzijds omnichannel-retailer Blokker met al haar fysieke winkels én online webshop en anderzijds AO als innovatieve online retailer zal ons helpen om onze reis in Nederland te versnellen.”

 

Online witgoed specialist AO.nl, onderdeel van AO World, werd opgericht in 2000 en is sinds 2014 beursgenoteerd in Londen. AO biedt een online assortiment van duizenden witgoedproducten en is drie websites en rond 2.500 medewerkers actief in drie landen. In 2013 zijn de naam en het logo van het bedrijf gewijzigd van Appliances Online naar AO.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Computerwebwinkel Afuture opgedoekt

18/09/2017

Enkele maanden geleden ging webshop Afuture failliet, maar dankzij Beat-it was er wel sprake van een doorstart. Nu heeft de nieuwe eigenaar toch besloten om er definitief de stekker uit te trekken.

Ceconomy (ex-Metro) groeit vooral online

31/08/2017

Ceconomy, dat ontstond na de splitsing van de Metro Group en onder andere de activiteiten van Media Markt en Saturn omhelst, groeide in het eerste onafhankelijke kwartaal met net iets meer dan een procent.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Krijgt smartphonemaker HTC een nieuwe eigenaar?

28/08/2017

Het Taiwanese technologiebedrijf HTC is mogelijk op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het bedrijf heeft het immers steeds moeilijker om te concurreren met andere bedrijven in de sector.

Werner Bruyns verlaat Leapp

25/08/2017

Werner Bruyns, COO België bij Leapp, zal per direct het bedrijf verlaten. Dat heeft RetailDetail zopas uit goede bron vernomen. Meer informatie rond het vertrek van Bruyns is nog niet bekend. 

Algemeen directeur Blokker treedt terug

22/08/2017

Rob Heesen, algemeen directeur bij winkelketen Blokker, treedt met onmiddellijke ingang af. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, CEO van de Blokker Holding: hij zal de beide functies voortaan combineren.

Back to top