Bol.com breidt uit met witgoed | RetailDetail

Bol.com breidt uit met witgoed

Bol.com breidt uit met witgoed

Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn 'enkele procenten' marktaandeel te veroveren.

 

De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd's, dvd's, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.


De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.

Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn 'enkele procenten' marktaandeel te veroveren.

 

De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd's, dvd's, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.


De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.