Bol.com breidt uit met witgoed

Bol.com breidt uit met witgoed

Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn 'enkele procenten' marktaandeel te veroveren.

 

De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd's, dvd's, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.


De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.

Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn 'enkele procenten' marktaandeel te veroveren.

 

De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd's, dvd's, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.


De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top