Bol.com breidt uit met witgoed

Bol.com breidt uit met witgoed

Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn 'enkele procenten' marktaandeel te veroveren.

 

De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd's, dvd's, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.


De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.

Webwarenhuis Bol.com breidt zijn assortiment uit met een verrassende, nieuwe productgroep: witgoed. Het bedrijf is donderdag begonnen met de verkoop van wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Bol.com verwacht daarmee op termijn 'enkele procenten' marktaandeel te veroveren.

 

De verhoopte meerverkoop zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen, laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten. Ooit begon Bol.com met de online verkoop van boeken, maar intussen heeft de site zich ontwikkeld tot een warenhuis met cd's, dvd's, speelgoed, computer en kleine huishoudelijke apparaten. Zo is Bol.com uitgegroeid tot de nummer twee in Nederland op de markt voor webwinkels.


De uitbreiding met witgoed past dan ook in de strategie van de onderneming om steeds weer nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen, waarmee het voorbeeld van Amazon.com wordt gevolgd. Voor de toekomst ziet de onderneming zelfs ruimte voor nog meer uitbreidingen. Afgelopen jaar draaide Bol.com een totale omzet van 318 miljoen euro, voor dit jaar rekent de webwinkel op een groei van boven de 10 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Media Markt zet in op expansie met nieuwe formaten

03/01/2018

Met lage prijzen alleen kom je er niet meer, beseft Media Markt. De elektronicaketen wil daarom inzetten op nieuwe formaten, shop-in-shops en diensten. De keten is in Nederland klaar voor een nieuwe fase, meent de nieuwe CEO Arnold Sporrel.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Back to top