CEO Samsung waarschuwt voor tragere groei | RetailDetail

CEO Samsung waarschuwt voor tragere groei

CEO Samsung waarschuwt voor tragere groei

Samsung-CEO Kwon Oh-hyun heeft gezegd dat de groei in een aantal belangrijke markten trager verloopt dan verhoopt. Daarnaast stelt hij dat er veranderingen zullen doorgevoerd worden, om een debacle zoals dat met de Note 7 voortaan te vermijden.

Investeren in nieuwe technologieën

Die uitspraken deed de CEO tijdens zijn jaarlijkse toespraak voor de werknemers van het bedrijf. Hij kwam ook terug op het probleem met de Note 7, die werd teruggeroepen, nadat heel wat toestellen oververhit waren geraakt. Die tegenvaller heeft Samsung ondertussen al zowat vijf miljard euro gekost.

 

Volgens de CEO moeten er daarom veranderingen doorgevoerd worden en moet er opnieuw een focus komen op kwalitatieve producten. Hij wees er ook op dat de concurrentie sneller is gegroeid, omdat zij wel de nodige investeringen hebben gedaan in innovatie technologieën. “Het zal inspanningen van alle werknemers vragen om de enorme uitdagingen waar we voorstaan te overwinnen. Laten we al onze mogelijkheden als een bedrijf gebruiken om met vertrouwen en definitief uit te stijgen boven deze uitdagingen”, aldus Kwon Oh-hyun.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.