Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

De Nederlandse webshopreus Coolblue zoekt vertalers om "ervoor te zorgen dat we klaar zijn om de wereld te veroveren". Op de vacaturesite Werken bij Coolblue is immers niet alleen sprake van een vertaler Frans, zoals elders wordt gemeld.

"Franstalige klanten blij maken"

De opening van een fysieke winkel in Zaventem in september 2016 (foto) bracht Coolblue al heel dicht bij de taalgrens, en in die vestiging worden nu ook al Franstalige klanten geholpen. Nu blijkt echter dat de zoektocht naar medewerkers voor anderstalige webshopversies effectief in gang gezet is. De vacaturewebsite Werken bij Coolblue zoekt immers onder andere naar een "woordverwonderaar" en copywriter Frans.

 

"Het klopt dat we op zoek zijn naar Franstalige collega’s. Coolblue is één van de grootste online retailers van België en we leveren ook vandaag al in heel het land. Om onze Franstalige klanten blij te maken, zijn we op zoek naar Franstalige woordverwonderaars om onder andere onze bekende blauwe doos van Franse grapjes te voorzien", reageert Matthias de Clercq, manager van Coolblue België.

 

Niet alleen Frans

Daarnaast is het Rotterdamse bedrijf ook op zoek naar een "vertaalbaas", waarvan de vacature expliciet zegt dat de huisstijl "door alle vertalingen" moet lopen. Of dit betekent dat er binnenkort ook een Engelstalige of Duitstalige versie zit aan te komen, kon onze redactie nog niet achterhalen. Enkele jaren geleden liet 'einddbaas' Pieter Zwart in een interview al wel verstaan dat de eerste vreemde taal de grootste stap is: als het interne systeem eenmaal in orde gemaakt is om van één naar twee talen te gaan, is de stap naar drie of vier veel kleiner, klonk het toen.

 

Een echte verrassing is de nieuwe stap dan ook helemaal niet: in december liet het bedrijf - in de marge van de aankondiging dat de honderden aparte webwinkels verdwijnen - al weten dat "het grootste deel van het werk al achter ons ligt".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Google wil zwaar investeren in productie OLED-schermen bij LG

10/04/2017

Google wil voor een biljoen won (830 miljoen euro) investeren in de productie van OLED-schermen bij technologiebedrijf LG. Die schermen worden gebruikt in smartphones, maar vaak is er sprake van een tekort.

Samsung toont sterke cijfers in eerste kwartaal

07/04/2017

Het Koreaanse Samsung heeft de voorlopige cijfers vrijgegeven voor het eerste kwartaal van 2017 en die zijn beter dan werd verwacht door de analisten. Sterker nog, volgens Samsung is het voorbije kwartaal het beste in drie jaar.

Van trage pakketjes tot zelfrijdende karren: 1 april in retail

03/04/2017

De internationale grappendag 1 april zonder schaamrood op de wangen overleefd? Proficiat! Deze retailers deden alvast hun duit in het zakje om je beet te nemen…

 

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

31/03/2017

Pieter Zwart, CEO van Coolblue, heeft op de Dutch Marketing Awards 2017 in Amsterdam de prijs voor Marketeer of the Year 2017 ontvangen. Hij liet daarmee de concurrentie van Ikea en het modemerk G-Star achter zich.

Back to top