Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

De Nederlandse webshopreus Coolblue zoekt vertalers om "ervoor te zorgen dat we klaar zijn om de wereld te veroveren". Op de vacaturesite Werken bij Coolblue is immers niet alleen sprake van een vertaler Frans, zoals elders wordt gemeld.

"Franstalige klanten blij maken"

De opening van een fysieke winkel in Zaventem in september 2016 (foto) bracht Coolblue al heel dicht bij de taalgrens, en in die vestiging worden nu ook al Franstalige klanten geholpen. Nu blijkt echter dat de zoektocht naar medewerkers voor anderstalige webshopversies effectief in gang gezet is. De vacaturewebsite Werken bij Coolblue zoekt immers onder andere naar een "woordverwonderaar" en copywriter Frans.

 

"Het klopt dat we op zoek zijn naar Franstalige collega’s. Coolblue is één van de grootste online retailers van België en we leveren ook vandaag al in heel het land. Om onze Franstalige klanten blij te maken, zijn we op zoek naar Franstalige woordverwonderaars om onder andere onze bekende blauwe doos van Franse grapjes te voorzien", reageert Matthias de Clercq, manager van Coolblue België.

 

Niet alleen Frans

Daarnaast is het Rotterdamse bedrijf ook op zoek naar een "vertaalbaas", waarvan de vacature expliciet zegt dat de huisstijl "door alle vertalingen" moet lopen. Of dit betekent dat er binnenkort ook een Engelstalige of Duitstalige versie zit aan te komen, kon onze redactie nog niet achterhalen. Enkele jaren geleden liet 'einddbaas' Pieter Zwart in een interview al wel verstaan dat de eerste vreemde taal de grootste stap is: als het interne systeem eenmaal in orde gemaakt is om van één naar twee talen te gaan, is de stap naar drie of vier veel kleiner, klonk het toen.

 

Een echte verrassing is de nieuwe stap dan ook helemaal niet: in december liet het bedrijf - in de marge van de aankondiging dat de honderden aparte webwinkels verdwijnen - al weten dat "het grootste deel van het werk al achter ons ligt".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Back to top