Coolblue gaat anderstalige websites lanceren | RetailDetail

Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

De Nederlandse webshopreus Coolblue zoekt vertalers om "ervoor te zorgen dat we klaar zijn om de wereld te veroveren". Op de vacaturesite Werken bij Coolblue is immers niet alleen sprake van een vertaler Frans, zoals elders wordt gemeld.

"Franstalige klanten blij maken"

De opening van een fysieke winkel in Zaventem in september 2016 (foto) bracht Coolblue al heel dicht bij de taalgrens, en in die vestiging worden nu ook al Franstalige klanten geholpen. Nu blijkt echter dat de zoektocht naar medewerkers voor anderstalige webshopversies effectief in gang gezet is. De vacaturewebsite Werken bij Coolblue zoekt immers onder andere naar een "woordverwonderaar" en copywriter Frans.

 

"Het klopt dat we op zoek zijn naar Franstalige collega’s. Coolblue is één van de grootste online retailers van België en we leveren ook vandaag al in heel het land. Om onze Franstalige klanten blij te maken, zijn we op zoek naar Franstalige woordverwonderaars om onder andere onze bekende blauwe doos van Franse grapjes te voorzien", reageert Matthias de Clercq, manager van Coolblue België.

 

Niet alleen Frans

Daarnaast is het Rotterdamse bedrijf ook op zoek naar een "vertaalbaas", waarvan de vacature expliciet zegt dat de huisstijl "door alle vertalingen" moet lopen. Of dit betekent dat er binnenkort ook een Engelstalige of Duitstalige versie zit aan te komen, kon onze redactie nog niet achterhalen. Enkele jaren geleden liet 'einddbaas' Pieter Zwart in een interview al wel verstaan dat de eerste vreemde taal de grootste stap is: als het interne systeem eenmaal in orde gemaakt is om van één naar twee talen te gaan, is de stap naar drie of vier veel kleiner, klonk het toen.

 

Een echte verrassing is de nieuwe stap dan ook helemaal niet: in december liet het bedrijf - in de marge van de aankondiging dat de honderden aparte webwinkels verdwijnen - al weten dat "het grootste deel van het werk al achter ons ligt".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.