Darty verwacht grote winststijging voor volledig boekjaar | RetailDetail

Darty verwacht grote winststijging voor volledig boekjaar

Darty verwacht grote winststijging voor volledig boekjaar

Regis Schultz, CEO van het Franse Darty, heeft bij de bekendmaking van de laatste kwartaalcijfers gezegd dat hij voor het volledige boekjaar een grote winststijging verwacht ten opzichte van een jaar eerder.

 

Online aandeel steeds belangrijker

Darty maakte vandaag bekend dat de omzet in het vierde kwartaal met 13 procent is gestegen, terwijl ook de vergelijkbare omzet met 12 procent de hoogte in ging. In Frankrijk was de vergelijkbare groei met 16 procent zelfs nog hoger. Ook in België - met keten Vanden Borre - groeide de vergelijkbare omzet voor het vierde kwartaal op rij.

 

De online verkoop steeg ook met 14,4 procent en is nu al goed voor 16 procent van de totale omzet van de groep. Darty werd ook geholpen door de overstap naar digitale tv in Frankrijk, waar het analoge kanaal begin april volledig verdween. Daardoor verkocht Darty heel wat extra set-top boxen, HDMI-kabels en televisies.

 

Omwille van die positieve cijfers verwacht Schultz een flinke winststijging voor het volledige boekjaar. Hij voegde er aan toe dat het bestuur van Darty momenteel ook het overnamebod bekijkt van Fnac, dat lange tijd verwikkeld was in een verwoede strijd met het Zuid-Afrikaanse Steinhoff, dat zich onlangs terugtrok uit de overnamerace.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.