Dixons neemt winkelformule onder handen

Dixons neemt winkelformule onder handen

Elektronicaketen Dixons is bezig met de invoering van een vernieuwde formule. De dochteronderneming van de BAS Group gaat alle winkels ombouwen naar een concept waarin connectiviteit en ervaring centraal staan.

Toonbank met kassa's out, koffie in

Volgens vakblad Connexie zijn intussen al 26 winkels omgebouwd, terwijl de rest van de keten later dit jaar volgt. Een belangrijke verandering is dat de traditionele toonbank met kassa's uit de winkels verdwenen is. Dit is volgens directeur Steven Bakker van de BAS Group gedaan om klantbeleving en productervaring centraal te stellen in de winkel.

 

Alle producten in de winkel staan vanaf nu bovendien aan, waardoor klanten ze zelf kunnen bekijjken en uitproberen. Dat kan zelfs onder het genot van een kopje koffie. Nieuw is ook dat mobiele telecom een veel belangrijkere rol krijgt in de winkels. Daarbij gaat het om smartphones, tablets en accessoires. Daarnaast gaat Dixons binnenkort weer abonnementen aanbieden.

 

Onderzoek van het bureau GfK wees deze week uit dat de telecomsector een uitzondering is in de markt voor consumentenelektronica: waar de hele branche dik in de min zit, gaat het met de verkoop van mobiele telefoons, tablets en toebehoren wel goed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top