Dixons neemt winkelformule onder handen

Dixons neemt winkelformule onder handen

Elektronicaketen Dixons is bezig met de invoering van een vernieuwde formule. De dochteronderneming van de BAS Group gaat alle winkels ombouwen naar een concept waarin connectiviteit en ervaring centraal staan.

Toonbank met kassa's out, koffie in

Volgens vakblad Connexie zijn intussen al 26 winkels omgebouwd, terwijl de rest van de keten later dit jaar volgt. Een belangrijke verandering is dat de traditionele toonbank met kassa's uit de winkels verdwenen is. Dit is volgens directeur Steven Bakker van de BAS Group gedaan om klantbeleving en productervaring centraal te stellen in de winkel.

 

Alle producten in de winkel staan vanaf nu bovendien aan, waardoor klanten ze zelf kunnen bekijjken en uitproberen. Dat kan zelfs onder het genot van een kopje koffie. Nieuw is ook dat mobiele telecom een veel belangrijkere rol krijgt in de winkels. Daarbij gaat het om smartphones, tablets en accessoires. Daarnaast gaat Dixons binnenkort weer abonnementen aanbieden.

 

Onderzoek van het bureau GfK wees deze week uit dat de telecomsector een uitzondering is in de markt voor consumentenelektronica: waar de hele branche dik in de min zit, gaat het met de verkoop van mobiele telefoons, tablets en toebehoren wel goed.

Tags: