Dixons opent nieuw winkelconcept op luchthaven Gatwick | RetailDetail

Dixons opent nieuw winkelconcept op luchthaven Gatwick

Dixons opent nieuw winkelconcept op luchthaven Gatwick

De Engelse elektronicaketen Dixons heeft een nieuwe conceptwinkel geopend in de South-terminal op de luchthaven Londen Gatwick. Daarmee bevestigt het concern zijn keuze om van de reismarkt een voornaam verkoopkanaal te maken.

‘All-round’ shop met breed gamma

De nieuwe conceptwinkel biedt op een oppervlakte van 136 m² zowat 1.100 producten aan, gaande van de laatste technische snufjes tot favoriete producten om mee te nemen op reis. De consument krijgt er de mogelijkheid om bijkomende informatie over de producten op te vragen via tablets bij de toestellen.

 

Voorts is er een balie waar klanten technisch advies kunnen vragen. Er zijn ook schappen waarop passagiers hun koffers kunnen laten rusten tijdens het betalen. Wie op Gatwick toekomt, ontvangt bovendien een tekstboodschap met een korting van 10 pond op een aankoop van 100 euro bij Dixons.

 

Steeds meer retail op luchthavens

De winkel van Dixons maakt deel uit van een grondige renovatie van de vertrekzone op de South Terminal van Gatwick, die goed was voor een investering van 24 miljoen euro. Tegen het einde van het jaar zullen er 22 nieuwe winkels geopend zijn. In juli openden er onder meer al Sunglass Hut, juwelier Ernest Jones, de verkoper van luxelederwaren Aspinal of London en de luxekledingmerken Hugo Boss, Lacoste en Kurt Geiger.

 

Op 1 augustus opende ook Harrods er een warenhuis van 600 m² met een aantal shop-in-shops van onder meer Swarovski, Longchamp, Michael Kors, Ackett en Armani Jeans. 

 

Dat het een goede zet is om te investeren in de vliegende consument, bewijzen de cijfers: 93% van de bezoekers van de luchthaven zegt een winkel te bezoeken vooraleer aan boord te gaan, 80% doet effectief een transactie.


Dixons telt momenteel al 41 winkels op luchthavens: recent werden er trouwens nog twee geopend op Brussels Airport. Volgend jaar komt er ook een nieuw verkooppunt op Londen Heathrow. Buiten het Verenigd Koninkrijk is de keten nog actief in Ierland, Italië en Denemarken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.