Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo, het grootste Belgische merk in kleine huishoudtoestellen, blaast vandaag dertig kaarsjes uit. Bij die gelegenheid ontvouwt het bedrijf forse groeiplannen: het schakelt een versnelling hoger in Frankrijk en breidt zijn gamma uit met een nieuw merk.

Licentiedeal met Boretti

Met een omzet van vijftig miljoen euro per jaar is Domo in die tijd uitgegroeid tot het grootste Belgische merk van kleine huishoudelektro. In eigen land is het kind aan huis bij grote winkelketens als Krëfel, MediaMarkt, Vanden Borre, Carrefour, Eldi, Blokker en tal van andere elektrozaken.

 

Bovendien is Domo almaar actiever buiten de landsgrenzen, met eigen verkoopagentschappen in Nederland, Duitsland en sinds een paar weken ook in Frankrijk. “We hebben zopas in het Franse Mulhouse een eigen agentschap opgericht met drie medewerkers. Die moeten onze groei op de Franse markt nog versnellen”, zegt CEO Wim De Voeght in Het Nieuwsblad. Ook in Tsjechië, ­Zwitserland, Oostenrijk, Spanje en IJsland zijn de toestellen van Domo op de markt. De export is intussen al goed voor 35% van de omzet.

 

Domo betreedt dit najaar ook volop de markt van de grote huishoudelektro, zegt de CEO, wiens vader het bedrijf in 1986 oprichtte. “En daarnaast lanceren we ook een nieuwe lijn in samenwerking met Boretti, de specialist van gasfornuizen en barbecues. We gaan, onder het merk Boretti, een gamma kleine keukentoestellen op de markt brengen die zich iets boven Domo positioneren.”

 

Het Domo-gamma telt intussen al een 300-tal producten - ontworpen en ontwikkeld in België, maar geproduceerd in China - en elk jaar zitten er zo’n 30 à 40 in de pijplijn, aldus nog De Voeght. Bij Domo, dat zijn hoofdzetel (met een 17.000 m² grote opslaghal) in Herentals heeft, werken 47 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.