Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo, het grootste Belgische merk in kleine huishoudtoestellen, blaast vandaag dertig kaarsjes uit. Bij die gelegenheid ontvouwt het bedrijf forse groeiplannen: het schakelt een versnelling hoger in Frankrijk en breidt zijn gamma uit met een nieuw merk.

Licentiedeal met Boretti

Met een omzet van vijftig miljoen euro per jaar is Domo in die tijd uitgegroeid tot het grootste Belgische merk van kleine huishoudelektro. In eigen land is het kind aan huis bij grote winkelketens als Krëfel, MediaMarkt, Vanden Borre, Carrefour, Eldi, Blokker en tal van andere elektrozaken.

 

Bovendien is Domo almaar actiever buiten de landsgrenzen, met eigen verkoopagentschappen in Nederland, Duitsland en sinds een paar weken ook in Frankrijk. “We hebben zopas in het Franse Mulhouse een eigen agentschap opgericht met drie medewerkers. Die moeten onze groei op de Franse markt nog versnellen”, zegt CEO Wim De Voeght in Het Nieuwsblad. Ook in Tsjechië, ­Zwitserland, Oostenrijk, Spanje en IJsland zijn de toestellen van Domo op de markt. De export is intussen al goed voor 35% van de omzet.

 

Domo betreedt dit najaar ook volop de markt van de grote huishoudelektro, zegt de CEO, wiens vader het bedrijf in 1986 oprichtte. “En daarnaast lanceren we ook een nieuwe lijn in samenwerking met Boretti, de specialist van gasfornuizen en barbecues. We gaan, onder het merk Boretti, een gamma kleine keukentoestellen op de markt brengen die zich iets boven Domo positioneren.”

 

Het Domo-gamma telt intussen al een 300-tal producten - ontworpen en ontwikkeld in België, maar geproduceerd in China - en elk jaar zitten er zo’n 30 à 40 in de pijplijn, aldus nog De Voeght. Bij Domo, dat zijn hoofdzetel (met een 17.000 m² grote opslaghal) in Herentals heeft, werken 47 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.