Eerste grote gezamenlijke actie Albert Heijn/Bol.com | RetailDetail

Eerste grote gezamenlijke actie Albert Heijn/Bol.com

Eerste grote gezamenlijke actie Albert Heijn/Bol.com

Supermarktketen Albert Heijn en online warenhuis Bol.com, sinds vorig jaar zusterbedrijven binnen Ahold, organiseren voor het eerst een grootschalige gezamenlijke actie. Samen bieden de partijen vanaf maandag in de schappen van Albert Heijn een voordelige e-reader aan.

AH de hardware, Bol.com de inhoud

Het gaat daarbij om de Sony Reader PRS-T2N, die voor 99 euro wordt verkocht. Albert Heijn en Bol.com verwachten binnen enkele weken vele tienduizenden readers te verkopen. De marktleider zegt in een persbericht dat het artikel tot voor kort €139 kostte. De gezamenlijke aanbieding vestigt extra de aandacht over de band tussen de twee retailers, de komende weken krijgen vrijwel alle vestigingen van AH al een Bol.com-afhaalpunt.

 

De gezamenlijke actie rond de Sony e-reader is naar eigen zeggen bedoeld om 'meer bekendheid geven aan alle gemakken van digitaal lezen'. Eerder sprak Bol.com de verwachting uit dat in 2015 een kwart van alle boekenlezers naast papier ook digitaal zal lezen. Inmiddels biedt de winkel meer dan 20.000 digitale titels aan, die veelal lager zijn geprijsd dan papieren boeken. De combinatie waarbij AH hardware verkoopt en Bol.com inhoud is in de toekomst toepasbaar op meerdere terreinen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.