Eerste grote gezamenlijke actie Albert Heijn/Bol.com

Eerste grote gezamenlijke actie Albert Heijn/Bol.com

Supermarktketen Albert Heijn en online warenhuis Bol.com, sinds vorig jaar zusterbedrijven binnen Ahold, organiseren voor het eerst een grootschalige gezamenlijke actie. Samen bieden de partijen vanaf maandag in de schappen van Albert Heijn een voordelige e-reader aan.

AH de hardware, Bol.com de inhoud

Het gaat daarbij om de Sony Reader PRS-T2N, die voor 99 euro wordt verkocht. Albert Heijn en Bol.com verwachten binnen enkele weken vele tienduizenden readers te verkopen. De marktleider zegt in een persbericht dat het artikel tot voor kort €139 kostte. De gezamenlijke aanbieding vestigt extra de aandacht over de band tussen de twee retailers, de komende weken krijgen vrijwel alle vestigingen van AH al een Bol.com-afhaalpunt.

 

De gezamenlijke actie rond de Sony e-reader is naar eigen zeggen bedoeld om 'meer bekendheid geven aan alle gemakken van digitaal lezen'. Eerder sprak Bol.com de verwachting uit dat in 2015 een kwart van alle boekenlezers naast papier ook digitaal zal lezen. Inmiddels biedt de winkel meer dan 20.000 digitale titels aan, die veelal lager zijn geprijsd dan papieren boeken. De combinatie waarbij AH hardware verkoopt en Bol.com inhoud is in de toekomst toepasbaar op meerdere terreinen.

Tags: