Free Record Shop zet verscherpt in op 'hot entertainment' | RetailDetail

Free Record Shop zet verscherpt in op 'hot entertainment'

Free Record Shop zet verscherpt in op 'hot entertainment'

Free Record Shop komt onder het nieuwe management dit najaar naar buiten met de strategie die de onderneming na de doorstart weer succesvol moet maken. De inzet daarbij wordt de verkoop van zogenoemd 'hot entertainment', zoals dat afgelopen voorjaar in een pilootwinkel in Rotterdam al te zien was.

"Eerst andere noodzakelijke dingen"

"Die nieuwe plannen waren al te zien in de pilotstore in Rotterdam, die dit voorjaar was geopend. Vanuit dit concept hebben we met ProCures destijds een visie ontwikkeld met "hot entertainment". Deze gaan we komende periode aanscherpen en in najaar treden we hierover verder naar buiten", zegt de nieuwe CEO van Free Record Shop, Roland van Geest, in een interview met Boekblad.nl.

 

Daarbij is het volgens de topman niet zo dat deze keten en Polare, de fusieketen van De Slegte en Selexys die ook eigendom is van ProCures, in elkaar worden geschoven. De nieuwe strategie moet ook nog even wachten, omdat er eerst noodzakelijke andere zaken moeten gebeuren. "Nu moeten we eerst de boel stabiliseren en rust creëren na de lange faillissementsperiode", zegt Van Geest.

 

"Eerste prioriteit ligt bij het creëren van duidelijkheid voor onze medewerkers in de winkels en op kantoor. Dit zal met name afhangen van de welwillendheid van verhuurders in Nederland om onze doorstart een kans te geven en zoveel mogelijk winkels voort te zetten."

 

"In Belgie en Luxemburg blijven alle bestaande 73 winkels sowieso gewoon open. De muziek- en filmmaatschappijen hebben in eerdere fasen al meermalen hun steun toegezegd dus ook met hun gaan we snel om de tafel om de noodzakelijke beleveringen weer op gang te krijgen, zodat we richting onze klanten snel weer een attractief assortiment kunnen bieden en het vertrouwen in Free Record Shop herwinnen."

 

Eerder liet Paul Dumas van de nieuwe eigenaar ProCures al weten van Free Record Shop 'winkels van hot entertainment' te willen maken, waarin bijvoorbeeld ook ruimte moet zijn voor de nieuwe Dan Brown.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.