Free Record Shop zet verscherpt in op 'hot entertainment'

Free Record Shop zet verscherpt in op 'hot entertainment'

Free Record Shop komt onder het nieuwe management dit najaar naar buiten met de strategie die de onderneming na de doorstart weer succesvol moet maken. De inzet daarbij wordt de verkoop van zogenoemd 'hot entertainment', zoals dat afgelopen voorjaar in een pilootwinkel in Rotterdam al te zien was.

"Eerst andere noodzakelijke dingen"

"Die nieuwe plannen waren al te zien in de pilotstore in Rotterdam, die dit voorjaar was geopend. Vanuit dit concept hebben we met ProCures destijds een visie ontwikkeld met "hot entertainment". Deze gaan we komende periode aanscherpen en in najaar treden we hierover verder naar buiten", zegt de nieuwe CEO van Free Record Shop, Roland van Geest, in een interview met Boekblad.nl.

 

Daarbij is het volgens de topman niet zo dat deze keten en Polare, de fusieketen van De Slegte en Selexys die ook eigendom is van ProCures, in elkaar worden geschoven. De nieuwe strategie moet ook nog even wachten, omdat er eerst noodzakelijke andere zaken moeten gebeuren. "Nu moeten we eerst de boel stabiliseren en rust creëren na de lange faillissementsperiode", zegt Van Geest.

 

"Eerste prioriteit ligt bij het creëren van duidelijkheid voor onze medewerkers in de winkels en op kantoor. Dit zal met name afhangen van de welwillendheid van verhuurders in Nederland om onze doorstart een kans te geven en zoveel mogelijk winkels voort te zetten."

 

"In Belgie en Luxemburg blijven alle bestaande 73 winkels sowieso gewoon open. De muziek- en filmmaatschappijen hebben in eerdere fasen al meermalen hun steun toegezegd dus ook met hun gaan we snel om de tafel om de noodzakelijke beleveringen weer op gang te krijgen, zodat we richting onze klanten snel weer een attractief assortiment kunnen bieden en het vertrouwen in Free Record Shop herwinnen."

 

Eerder liet Paul Dumas van de nieuwe eigenaar ProCures al weten van Free Record Shop 'winkels van hot entertainment' te willen maken, waarin bijvoorbeeld ook ruimte moet zijn voor de nieuwe Dan Brown.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Back to top