Huishoudelijke apparatuur scoorde eind 2014 mooie omzetplus | RetailDetail

Huishoudelijke apparatuur scoorde eind 2014 mooie omzetplus

Huishoudelijke apparatuur scoorde eind 2014 mooie omzetplus

Groot en klein huishoudmateriaal deed het goed in de eindejaarperiode: grote huishoudelijke apparatuur scoorde in het laatste kwartaal van vorig jaar een mooie omzetplus van ruim 14%.

Keukenartikelen weer in trek

Vooral stofzuigers en apparaten met betere energielabels deden het goed in het laatste kwartaal van vorig jaar. Ook keukenapparaten als friteuses, bakplaten, keukenmachines, blenders, sapcentrifuges en contactgrillen behaalden met 10% een mooie groei, blijkt uit de Nederlandse kwartaalcijfers van GfK Retail Reports. De positieve cijfers werden gestuwd door een aantrekkende huizenmarkt en de toename van energiezuinige apparaten.

 

Deed de markt voor groot en klein huishoudelijke apparatuur het goed, dan liet de afzet van koffiemachines het afweten. Persoonlijke verzorging behaalde een bescheiden omzetgroei.

 

Omzet consumentenelektronica daalde

De consument besteedde in het laatste kwartaal van vorig jaar ook veel geld aan smartphones, action cams en 2-in-1 notebooks. Deze producten passen in de aanhoudende trend om altijd en overal ‘connected’ te zijn, wat zich tevens uitte in de verkoop van routers en repeaters voor een goede wifi-verbinding.

 

De televisieverkopen stegen dan weer met 2% ten opzichte van 2013. Introducties van Ultra HD- en Curved-modellen beloven eveneens groei voor dit jaar. Positieve omzetontwikkelingen waren er op audiogebied met network music streaming (multiroom), docking/ minispeakers en loudspeaker soundbars.

 

Toch daalde de omzet in consumentenelektronica in het vierde kwartaal in totaal met 1,5%. Het rapport van GfK is te downloaden via deze link.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.