LG Electronics heeft hoge verwachtingen voor 2017 | RetailDetail

LG Electronics heeft hoge verwachtingen voor 2017

LG Electronics heeft hoge verwachtingen voor 2017

Het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf LG Electronics verwacht in 2017 zowel zijn omzet als zijn winstgevendheid op te krikken. Dat liet het verstaan bij de bekendmaking van de cijfers van het vierde kwartaal, waarin het een fiks verlies leidde.

Concurrentie in smartphonemarkt

LG haalde in het vierde kwartaal een omzet van 14,8 biljoen won (11,7 miljard euro): dat is 1,5% meer dan een jaar geleden, maar toch moest het bedrijf een groot verlies slikken. Het operationeel verlies kwam uit op 28 miljoen euro, terwijl er een jaar geleden nog een operationele winst was van 279 miljoen euro. Het nettoverlies liep zelfs op tot 207 miljoen euro, waar dat een jaar eerder nog maar 112 miljoen euro was.

 

LG heeft al een tijd te kampen met zware concurrentie in de smartphonemarkt en het topmodel van vorig jaar, de LG G5, presteerde bovendien onder de verwachtingen. In totaal verkocht LG 14,1 miljoen smartphones in het vierde kwartaal, 8% minder dan een jaar eerder. Over het volledige jaar gingen er 55 miljoen toestellen over de toonbank, 5 miljoen minder dan in 2015.

 

Dit jaar verwacht LG veel meer van zijn smartphoneverkoop, met de lancering van een nieuw vlaggenschip en een budgetmodel dat de grote massa moet aanspreken. Daarnaast verwacht het een grotere vraag naar tv’s uit het duurdere segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.