Media Markt en Bol.com het goedkoopst

Media Markt en Bol.com het goedkoopst
Media Markt en Bol.com zijn over de hele linie de goedkoopste winkels voor consumentenelektronica. Wat rondkijken voor een aankoop loont doorgaans de moeite: de prijsverschillen tussen verschillende ketens kunnen soms behoorlijk oplopen.

De Telegraaf vergeleek de prijzen van bijna twintig producten bij vijf verschillende ketens en kwam soms tot enorme prijsverschillen. Zo kost een friteuse van het merk De Longhi bij Media Markt 64,99 euro, terwijl exact hetzelfde product bij Expert 89,95 euro kost.

 

Ook bij een ladyshave van het merk Philips lopen de prijzen behoorlijk uiteen, van 39 euro (Media Markt) tot maar liefst 79,95 euro (alweer Expert). Expert kwam dan ook als duurste verkoper uit de test. De Telegraaf testte geen gespecialiseerde webwinkels.



Onderzoek van het tv-programma MarkenCheck van de Duitse televisiezender ARD wees dinsdag dan weer uit dat het voordelige prijsimago van Media Markt niet helemaal verdiend is. Bij grote producten als koelkasten en wasmachines is de keten volgens de onderzoekers van dit programma wel voordelig, maar voor kleinere elektronica is online meestal een lagere prijs te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top