Media Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Oostenrijk

Media Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Oostenrijk

Media Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Oostenrijk

Saturn opende vandaag Europa's allereerste kassaloze elektronicawinkel in Oostenrijk. De voormalige Metro Group-keten biedt zijn klanten het gebruikelijke advies bij aankoop, maar betalen moet gebeuren via een app.

 

Mix van online en offline

De winkel in Innsbruck belooft een naadloze versmelting van de voordelen die online en offline shopping elk te bieden hebben. Klanten vinden er het gebruikelijke aanbod van producten op de rekken en kunnen, indien gewenst, overleggen met experten aanwezig in de winkel. De koop effectief rond maken gebeurt echter met een app in plaats van aan de kassa.

 

De app werd ontwikkeld in samenwerking met de Britse startup MishiPay en kan gratis geïnstalleerd worden op smartphones. Het principe is eenvoudig: de app scant de barcode van de items die de klant koopt en betaalt ervoor via kredietkaart of PayPal.

 

Scannen, betalen, vertrekken

"Saturn Express vertegenwoordigt een nieuw winkelconcept dat ontwikkeld werd om verbruikers bij te staan in een steeds meer gedigitaliseerde wereld," stelt Martin Wild, innovatiemanager bij de MediaMarktSaturn Retail Group. "Onze Scan, Pay and Leave-technologie brengt het allerbeste van de online betaalervaring naar de fysieke winkel."

 

De nieuwe Saturn Express, gelegen in het Sillpark in Innsbruck, is de eerste winkel in zijn soort, maar zeker niet de eerste technologische innovatie waarmee Media Markt Saturn op de proppen komt om de winkelervaring van zijn klanten te verrijken. In november vorig jaar lanceerde de elektronicagigant naar eigen zeggen nog de eerste volledig virtuele winkelwereld die gebruikmaakt van virtuele realiteit.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.