Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn wil de komende jaren een hele reeks webshops openen en heeft daartoe een aparte divisie opgericht, Electronics Online Group. Het succesvolle Redcoon zal daarvan de kern én het te volgen voorbeeld vormen.

Gespecialiseerde webshops

Het Duitse elektronicaconcern wil de knowhow die het opbouwde in Redcoon, de 'pure player' die intussen meer dan de helft van de online-omzet van de hele groep genereert, benutten om een hele reeks andere webshops te openen, zowel via overnames als via de lancering van eigen nieuwe concepten.

 

Daartoe werd de Electronics Online Group opgericht: "Wij willen naast de online activiteiten van Media Markt en Saturn ook binnenbreken in de markt van de online pure players", zegt de Nederlandse CEO Pieter Haas. "Op basis van de inkoopkracht van de Media-Saturn Groep en de logistieke knowhow van Redcoon zien wij grote groeimogelijkheden voor een pure player als Redcoon, maar ook voor nieuwe online concepten en zelfs overnames."

 

De topman geeft zelf als voorbeeld de nakende opening van een webshop specifiek voor 'trendy wearables', zoals slimme horloges, interactieve fitnessarmbanden en andere soortgelijke snufjes.

 

Nieuwe topman voor Redcoon

Electronics Online Group zal worden aangestuurd door Martin Sinner, die op 1 november officieel aantreedt als CEO van Redcoon. Die post was vacant sinds mede-oprichter Reiner Heckel de laatste 10% van de aandelen in juni vorig jaar verkocht aan Media-Saturn.

 

De 47-jarige Martin Sinner is niet de eerste de beste: hij richtte in 2000 de Duitse prijsvergelijkingssite Idealo op, waarvan hij tot 2012 CEO was. Sinds 2007 is hij ook een van de drijvende krachten achter de Axel Springer Silicon Valley Teams, die start-ups in het digitale domein begeleiden.

Tags: