Nieuw logo en slogan voor Philips | RetailDetail

Nieuw logo en slogan voor Philips

Nieuw logo en slogan voor Philips

Elektronicaconcern Philips heeft een nieuw, gemoderniseerd logo en een nieuwe slogan gelanceerd. Volgens bestuursvoorzitter Frans van Houten vormen ze de volgende stap in de transformatie van Philips, dat de laatste jaren een flinke reorganisatie heeft doorgevoerd.

"Innovation & You"

Innovation & You, zo luidt de nieuwe slogan van Philips, die er mee voor moet zorgen dat het bedrijf tegen 2025 zijn bereik kan verdubbelen. Philips hoopt in dat jaar maar liefst 3 miljard mensen met zijn producten te bedienen.

 

Het nieuwe logo grijpt dan weer terug naar het verleden: het is het oude logo, met de bekende sterren, in een modern jasje gegoten. De laatste jaren was dat logo een beetje verdwenen, maar nu komt het terug prominent op alle producten te staan. Het originele logo wordt al sinds 1927 gebruikt.

 

Blijvend investeren in innovatie

Philips is nog steeds bezig met de reorganisatie die het enkele jaren geleden startte. Daardoor zullen er tegen 2015 wereldwijd in totaal 9.000 banen zijn verdwenen bij het bedrijf. Zo wil Philips meer ruimte creëren om nieuwe markten te voorzien van nieuwe producten.

 

Ondertussen blijft Philips wel investeren in innovatie, zoals Frans van Houten benadrukte bij de onthulling van het logo en de slogan: "Innovatie zit in ons DNA. Daarom investeren we jaarlijks 1,8 miljard euro in onderzoek en ontwikkeling. Maar innovatie gaat niet alleen om nieuwe producten, het gaat ook om de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, die de klant verder helpen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.