Nieuw logo en slogan voor Philips | RetailDetail

Nieuw logo en slogan voor Philips

Nieuw logo en slogan voor Philips

Elektronicaconcern Philips heeft een nieuw, gemoderniseerd logo en een nieuwe slogan gelanceerd. Volgens bestuursvoorzitter Frans van Houten vormen ze de volgende stap in de transformatie van Philips, dat de laatste jaren een flinke reorganisatie heeft doorgevoerd.

"Innovation & You"

Innovation & You, zo luidt de nieuwe slogan van Philips, die er mee voor moet zorgen dat het bedrijf tegen 2025 zijn bereik kan verdubbelen. Philips hoopt in dat jaar maar liefst 3 miljard mensen met zijn producten te bedienen.

 

Het nieuwe logo grijpt dan weer terug naar het verleden: het is het oude logo, met de bekende sterren, in een modern jasje gegoten. De laatste jaren was dat logo een beetje verdwenen, maar nu komt het terug prominent op alle producten te staan. Het originele logo wordt al sinds 1927 gebruikt.

 

Blijvend investeren in innovatie

Philips is nog steeds bezig met de reorganisatie die het enkele jaren geleden startte. Daardoor zullen er tegen 2015 wereldwijd in totaal 9.000 banen zijn verdwenen bij het bedrijf. Zo wil Philips meer ruimte creëren om nieuwe markten te voorzien van nieuwe producten.

 

Ondertussen blijft Philips wel investeren in innovatie, zoals Frans van Houten benadrukte bij de onthulling van het logo en de slogan: "Innovatie zit in ons DNA. Daarom investeren we jaarlijks 1,8 miljard euro in onderzoek en ontwikkeling. Maar innovatie gaat niet alleen om nieuwe producten, het gaat ook om de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, die de klant verder helpen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.