Nieuwe Airpods van Apple ook niet beschikbaar voor de feestdagen | RetailDetail

Nieuwe Airpods van Apple halen de kerstboom net

Nieuwe Airpods van Apple halen de kerstboom net

Apple zal er dan toch net in slagen om zijn nieuwe Airpods onder de kerstboom te krijgen. De Airpods, de draadloze oortjes die het bedrijf in september aan de wereld toonde, hadden al sinds oktober in de winkels liggen, maar dat is nu uitgesteld tot 20 december.

“Nog een klein beetje tijd nodig”

Begin deze week nog deden geruchten de ronde dat de Airpods zelfs niet voor het einde van het jaar op de markt zouden komen. Apple zei toen dat het nog tijd nodig heeft om het product op orde te krijgen, zodat het aan de consument verkocht kan worden. “We geloven niet in het verschepen van een product voor dat het klaar is”, zegt een woordvoerster van Apple. “We hebben nog een klein beetje tijd nodig voor de Airpods klaar zijn voor onze klanten.”

 

De vertraging zorgde voor flink wat frustratie bij de consument: de nieuwe iPhone 7 heeft immers geen traditionele aansluiting voor een hoofdtelefoon, waardoor gebruikers hun telefoon niet kunnen opladen en tegelijk naar muziek kunnen luisteren, een probleem dat Apple wou wegnemen met de Airpods. De vertraging was bovendien ook een smet op het imago van Apple, dat bekend staat vanwege sterke lanceringen van producten.

 

Om de consumenten - en dan vooral de kerstshoppers - ter wille te zijn, heeft de elektronicareus blijkbaar dan toch besloten de marktintroductie van de Airpods te versnellen. De sterk toegenomen concurrentie op de markt van bluetoothoortjes kan daar evenwel ook voor flink wat tussen zitten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.