Omzet Carphone Warehouse groeit zevende kwartaal op rij

Omzet Carphone Warehouse groeit zevende kwartaal op rij

Carphone Warehouse ziet zijn omzet nu al voor het zevende kwartaal op rij stijgen. Die stijging dankt de groep vooral aan zijn Britse thuismarkt, want op het Europese vasteland stagneert de verkoop.

Supersnel internet stuwt verkoop

Carphone Warehouse spint garen bij het supersnelle internet 4G: tussen januari en maart steeg de vergelijkbare verkoop met 2,3%, het kwartaal voordien was de omzet op vergelijkbare basis ook al gestegen met 3,1%. Op het vasteland is de groei echter 'vlak': vooral de joint venture met Virgin Mobile France zag zijn omzet het voorbije kwartaal liefst 8,6% dalen als gevolg van de enorme prijzenslag bij onze zuiderburen.

 

Wel bevestigt de groep zijn groeivooruitzichten, ook op het Europese vasteland. Motor van die groei zijn en blijven partnerships met bijvoorbeeld MediaMarkt Nederland. Metro Group in Duitsland verwacht shop-in-shops "in de komende maanden" en de CEO van Carphone verwacht ook veel van het samenwerkingsverband met het Zuid-Koreaanse Samsung, voor wie Carphone al 31 Samsung Stores opende in zeven landen... "En daar komen er in een eerste fase nog een dertigtal bij", benadrukt hij.

 

Opvallend: in de resultatenupdate werd met geen woord gerept over de lopende fusiegesprekken met Dixons, Europa's op één na grootste elektroretailer. De Britse concurrentiewaakhond heeft beide groepen een deadline opgelegd: ten laatste tegen 19 mei moeten ze bevestigen of ze al dan niet voortgaan met hun fusieplannen. In dat geval zou een retailreus ontstaan met 2.900 verkooppunten in Europa. "We zullen de markten te gepasten tijde informeren", was het enige wat CEO Harrison voorlopig kwijt wilde bij persbureau Reuters.

Tags: