Online en offline prijzen Media Markt gelijk getrokken | RetailDetail

Online en offline prijzen Media Markt gelijk getrokken

Online en offline prijzen Media Markt gelijk getrokken
Shutterstock

Ceconomy gaat de online en offline prijzen bij Media Markt en Saturn gelijktrekken. De digitale prijskaarten die al een tijdje te vinden zijn in de winkels maken dat mogelijk, omdat die in real-time kunnen worden aangepast.

 

Online groei

De prijskaartjes in de winkels zullen niet enkel gebruikt worden om de online en offline prijzen gelijk te houden: klanten kunnen ze volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung ook scannen om meer informatie te krijgen over het product

 

Ceconomy heeft al langer laten verstaan meer in te zetten op de integratie van online en offline winkelen bij zijn ketens. Het is dan ook geen verrassing dat het bedrijf vorig jaar vooral groei boekte in de online verkoop. In het eerste kwartaal van het lopende boekjaar steeg de omzet bij Ceconomy met 0,6%, maar de online omzet steeg liefst met 12% naar 814 miljoen euro. Bij Media Markt en Saturn steeg de online omzet zelfs 22%. Momenteel haalt Ceconomy ongeveer 12% van zijn omzet uit de online verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Hudson’s Bay dan toch in gesprek over Galeria Kaufhof

26/06/2018

Mogelijk is er een alliantie in de maak tussen de twee grootste Duitse warenhuisketens. Het Canadese Hudson’s Bay, eigenaar van Kaufhof, praat opnieuw met Signa Holding, dat in 2014 Karstadt overnam.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.