Samsung verdient meer aan iPhone X dan aan Galaxy S8

Samsung verdient meer aan iPhone X dan aan Galaxy S8

Dat Apple voor zijn schermen en chips onder meer aanklopt bij aartsrivaal Samsung, is al langer bekend. Maar dat de Zuid-Koreanen meer geld ‑ een pak meer zelfs! ‑ zullen verdienen aan de iPhone X dan aan hun Galaxy S8, dat doet toch even de wenkbrauwen fronsen…

3,5 miljard euro extra

Het was marktonderzoeksbureau Counterpoint Research dat voor de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal even de rekenmachine bovenhaalde. Counterpoint verwacht dat Apple van zijn nieuwe vlaggenschip circa 130 miljoen stuks zal verkopen, terwijl Samsung ‘maar’ 50 miljoen exemplaren van zijn Galaxy S8 aan de man zou brengen.

 

Per geproduceerde iPhone X krijgt Samsung naar verluidt 110 dollar. Volgens de prognoses van Counterpoint is dat dus goed voor 14,3 miljard dollar of omgerekend ruim 12,1 miljard euro. Zelf zou Samsung aan zijn S8 dan weer maar 10,1 miljard dollar of zo’n 8,6 miljard euro verdienen. Slotsom: de Zuid-Koreanen zullen omgerekend zo’n 3,5 miljard euro méér verdienen aan de toestellen van zijn aartsrivaal dan aan zijn eigen toestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top