Samsung verwacht moeilijk jaar | RetailDetail

Samsung verwacht moeilijk jaar

Samsung verwacht moeilijk jaar

Het Zuid-Koreaanse Samsung verwacht een moeilijk jaar. Het sluit zich zo aan bij sectorgenoot Apple, dat eerder ook al waarschuwde voor een dalende omzet. Samsung deed die mededeling bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers.

 

Geen groei begin 2016

In het voorbije kwartaal wist Samsung een winst te halen van 3,2 biljoen won (2,5 miljard euro). Dat is maar liefst 40 procent minder dan een jaar geleden en tevens ver onder de verwachtingen van analisten, die hadden gerekend op een winst van 5,4 biljoen won. Eerder had Samsung al bekend gemaakt dat de kwartaalomzet was gestrand op 53 biljoen won (40 miljard euro), een lichte stijging ten opzichte van een jaar eerder.

 

Ook Samsung heeft problemen met de vertraagde groei op de smartphonemarkt. Zo verscheepte het bedrijf slechts 6 procent meer smartphones het voorbije kwartaal. Samsung staat nog wel steeds aan kop in die markt, met 324,8 miljoen stuks in 2015 en een marktaandeel van 24,4 procent.

 

Samsung verwacht voor 2016 een moeilijk jaar, waarbij het spreekt van een stilstand in de groei over de eerste zes maanden van het jaar. Om het tij te keren heeft het besloten om meer te investeren in nieuwe schermtechnieken en technisch vernuft. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.