Verkoop smartwatches meer dan verdrievoudigd | RetailDetail

Verkoop smartwatches meer dan verdrievoudigd

Verkoop smartwatches meer dan verdrievoudigd

De verkoop van smartwatches is in het eerste kwartaal van 2016 meer dan verdrievoudigd. Daardoor gingen er de voorbije maanden meer dan vier miljoen smartwatches over de toonbank. Apple is daarbij goed voor meer dan de helft van het marktaandeel.

Apple domineert

In het eerste kwartaal van 2015 werden er 1,3 miljoen smartwatches verkocht, maar in 2016 is dat aantal gegroeid naar 4,2 miljoen smartwatches, een stijging van 223%. Voornamelijk een sterke vraag in Noord-Amerika, West-Europa en Azië hebben de verkoop gedreven. Ten opzichte van het laatste kwartaal van 2015 is er wel een fikse daling van 48%: toen werden er immers 8,1 miljoen smartwatches verkocht, maar dat grote verschil is vooral te wijten aan de feestdagen.

 

Apple verkocht in het eerste kwartaal van 2016 2,2 miljoen smartwatches, goed voor een marktaandeel van 52%. In het laatste kwartaal van 2015 had Apple wel nog een marktaandeel van 63%. Ook in deze sector is het Koreaanse Samsung de dichtste achtervolger van Apple, al moet Samsung het bij de smartwatches wel doen met een marktaandeel van slechts 14%, goed voor 600.000 verkochte smartwatches.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.