Vivendi neemt aandeel van 15 procent in Fnac | RetailDetail

Vivendi neemt aandeel van 15 procent in Fnac

Vivendi neemt aandeel van 15 procent in Fnac

De Franse mediagroep Vivendi neemt voor 159 miljoen euro een aandeel van 15% bij multimediaketen Fnac. Fnac wil het geld gebruiken om zijn digitale ontwikkeling verder te ondersteunen.

Strategisch partnerschap

Bovendien is Vivendi ook eigenaar van de Canal+ Group, Universal Music, online videodienst Dailymotion en heeft het nog belangen in heel wat productiebedrijven. Fnac wil dankzij het nieuwe partnerschap voornamelijk de concurrentie aangaan met Amazon. Daarnaast is de investering van Vivendi voor Fnac ook de ideale manier om beter te concurreren met Conforama, dat onlangs nog een hoger bod uitbracht op de Darty Group, nadat de deal voor een overname van Darty door Fnac bijna rond was.

 

Vivendi van zijn kant vindt dan weer dat het partners in de distributie nodig heeft om zijn content eenvoudiger te verspreiden. Ook wil het Fnac verder ondersteunen in zijn ontwikkeling op markten in Zuid-Europa en Afrika, waar Vivendi zelf al meer dan twintig jaar aanwezig is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.