Vodafone dumpt Tele2 uit de winkels

Vodafone dumpt Tele2 uit de winkels

Vodafone stopt op 1 april met het verkopen van producten van Tele2 in de 176 winkels onder de vlag van BelCompany. De forse stappen die Tele2 maakt in de nieuwe generatie mobiel internet, 4G, vormen de directe aanleiding voor het schrappen van de abonnementen en losse simkaarten van de concurrent.

BelCompany werkt concurrentie buiten

Bij de recente frequentieveilingen legde Tele2 beslag op twee licenties voor 4G, de veel snellere nieuwe variant voor mobiel internet. Vodafone zegt hier zijn conclusies uit te trekken. "Tele2 is een volwassen concurrent geworden door de uitkomst van de frequentieveiling. Het lijkt ons niet verstandig om een directe concurrent te helpen. Tele2 heeft een andere status", meldt woordvoerder Jasper Koek van Vodafone aan Webwereld.

 

Vodafone kocht begin 2011 geleden het provider-onafhankelijke BelCompany van Macintosh. Vanaf 1 april verkopen de winkels echter alleen nog abonnementen van Vodafone en prijsvechterdochters Hollandse Nieuwe en Sizz. Van concurrerende bedrijven, waaronder de aanbieders van kaarten voor het goedkoop internationaal bellen, zijn vanaf dan alleen nog telefoonkaarten en vouchers met belsaldo te koop. Hoewel er geen gevolgen zijn voor het winkelpersoneel, legt Vodafone de verkoopstop van het Tele2-aanbod neer bij de ondernemingsraad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top