Vodafone snijdt verder in filialenbestand BelCompany

Vodafone snijdt verder in filialenbestand BelCompany

Vodafone zet opnieuw het mes in het filialenbestand van telecomretailer BelCompany. Het aantal winkels wordt de komende twee jaar teruggebracht van de huidige 165 naar 118 vestigingen.

Logische stap na aanbodvermindering

Vodafone maakte bekend dat 27 vestigingen van BelCompany definitief de deuren gaan sluiten, terwijl twintig winkels worden omgebouwd naar brandstores voor Vodafone. Heel onverwacht is de stap niet, na de beslissing van vorige week om producten van concurrenten te weren uit BelCompany-winkels en zo het aanbod flink terug te schroeven.

 

Het is de tweede stevige ingreep van Vodafone bij BelCompany sinds de overname twee jaar geleden. Eind 2011 werden er al 44 filialen gesloten van de winkelketen en van zusterretailer Telefoonkopen.nl. De ondernemingsraad van Vodafone Retail is akkoord met de nieuwe operatie, meldt Connexie.

 

'BelCompany blijft bestaan'

Volgens Vodafone is de sluitings- en ombouwronde ingegeven door een evaluatie van de totale winkelorganisatie. Daarbij zijn factoren als winstgevendheid, lokale concurrentie en de locatie van zowel de Vodafone als de BelCompany-winkels in aanmerking genomen. Volgens het telecombedrijf is er geen intentie het merk BelCompany op termijn uit de markt te halen.

 

BelCompany was vroeger eigendom van Macintosh Retail, maar dat verkocht de keten omdat het in mobiele telefonie geen core business meer zag. Mobiele telefoonverkopers in de winkelstraten hebben het ook erg moeilijk door de concurrentie van online prijsvechters en het groeiende netwerk van eigen winkels van de verschillende aanbieders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top