Vodafone snijdt verder in filialenbestand BelCompany

Vodafone snijdt verder in filialenbestand BelCompany

Vodafone zet opnieuw het mes in het filialenbestand van telecomretailer BelCompany. Het aantal winkels wordt de komende twee jaar teruggebracht van de huidige 165 naar 118 vestigingen.

Logische stap na aanbodvermindering

Vodafone maakte bekend dat 27 vestigingen van BelCompany definitief de deuren gaan sluiten, terwijl twintig winkels worden omgebouwd naar brandstores voor Vodafone. Heel onverwacht is de stap niet, na de beslissing van vorige week om producten van concurrenten te weren uit BelCompany-winkels en zo het aanbod flink terug te schroeven.

 

Het is de tweede stevige ingreep van Vodafone bij BelCompany sinds de overname twee jaar geleden. Eind 2011 werden er al 44 filialen gesloten van de winkelketen en van zusterretailer Telefoonkopen.nl. De ondernemingsraad van Vodafone Retail is akkoord met de nieuwe operatie, meldt Connexie.

 

'BelCompany blijft bestaan'

Volgens Vodafone is de sluitings- en ombouwronde ingegeven door een evaluatie van de totale winkelorganisatie. Daarbij zijn factoren als winstgevendheid, lokale concurrentie en de locatie van zowel de Vodafone als de BelCompany-winkels in aanmerking genomen. Volgens het telecombedrijf is er geen intentie het merk BelCompany op termijn uit de markt te halen.

 

BelCompany was vroeger eigendom van Macintosh Retail, maar dat verkocht de keten omdat het in mobiele telefonie geen core business meer zag. Mobiele telefoonverkopers in de winkelstraten hebben het ook erg moeilijk door de concurrentie van online prijsvechters en het groeiende netwerk van eigen winkels van de verschillende aanbieders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Media Markt zet in op expansie met nieuwe formaten

03/01/2018

Met lage prijzen alleen kom je er niet meer, beseft Media Markt. De elektronicaketen wil daarom inzetten op nieuwe formaten, shop-in-shops en diensten. De keten is in Nederland klaar voor een nieuwe fase, meent de nieuwe CEO Arnold Sporrel.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Back to top