Etos groeit fors op Facebook

Ahold-dochter Etos heeft de afgelopen weken met een actie het aantal vrienden op Facebook behoorlijk laten groeien. Het aantal volgers verdrievoudigde door een actie waarbij vrienden van Etos een gratis flesje zonnespray van het eigen merk konden komen ophalen.

 

Dat meldt de Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys. Het bedrijf was al enkele maanden actief aan de slag met Facebook, maar acties als 'lak je pink roze voor Pink Ribbon' en filmpjes over het aanbrengen van make-up brachten echter niet overdreven veel klanten en prospects naar de Facebook-pagina.

 

De weggever deed dat dus wel. Dit gebeurde door middel van een Facebook-voucher. De zonnespray had in de winkel anders 3,99 euro gekost. Volgens Dutch Cowboys boekte Etos daarmee het beste resultaat voor een Nederlandse retailer op Facebook tot nu toe. Etos heeft op Facebook op dit moment bijna dertienduizend vrienden.

Ahold-dochter Etos heeft de afgelopen weken met een actie het aantal vrienden op Facebook behoorlijk laten groeien. Het aantal volgers verdrievoudigde door een actie waarbij vrienden van Etos een gratis flesje zonnespray van het eigen merk konden komen ophalen.

 

Dat meldt de Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys. Het bedrijf was al enkele maanden actief aan de slag met Facebook, maar acties als 'lak je pink roze voor Pink Ribbon' en filmpjes over het aanbrengen van make-up brachten echter niet overdreven veel klanten en prospects naar de Facebook-pagina.

 

De weggever deed dat dus wel. Dit gebeurde door middel van een Facebook-voucher. De zonnespray had in de winkel anders 3,99 euro gekost. Volgens Dutch Cowboys boekte Etos daarmee het beste resultaat voor een Nederlandse retailer op Facebook tot nu toe. Etos heeft op Facebook op dit moment bijna dertienduizend vrienden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top