Etos groeit fors op Facebook

Ahold-dochter Etos heeft de afgelopen weken met een actie het aantal vrienden op Facebook behoorlijk laten groeien. Het aantal volgers verdrievoudigde door een actie waarbij vrienden van Etos een gratis flesje zonnespray van het eigen merk konden komen ophalen.

 

Dat meldt de Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys. Het bedrijf was al enkele maanden actief aan de slag met Facebook, maar acties als 'lak je pink roze voor Pink Ribbon' en filmpjes over het aanbrengen van make-up brachten echter niet overdreven veel klanten en prospects naar de Facebook-pagina.

 

De weggever deed dat dus wel. Dit gebeurde door middel van een Facebook-voucher. De zonnespray had in de winkel anders 3,99 euro gekost. Volgens Dutch Cowboys boekte Etos daarmee het beste resultaat voor een Nederlandse retailer op Facebook tot nu toe. Etos heeft op Facebook op dit moment bijna dertienduizend vrienden.

Ahold-dochter Etos heeft de afgelopen weken met een actie het aantal vrienden op Facebook behoorlijk laten groeien. Het aantal volgers verdrievoudigde door een actie waarbij vrienden van Etos een gratis flesje zonnespray van het eigen merk konden komen ophalen.

 

Dat meldt de Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys. Het bedrijf was al enkele maanden actief aan de slag met Facebook, maar acties als 'lak je pink roze voor Pink Ribbon' en filmpjes over het aanbrengen van make-up brachten echter niet overdreven veel klanten en prospects naar de Facebook-pagina.

 

De weggever deed dat dus wel. Dit gebeurde door middel van een Facebook-voucher. De zonnespray had in de winkel anders 3,99 euro gekost. Volgens Dutch Cowboys boekte Etos daarmee het beste resultaat voor een Nederlandse retailer op Facebook tot nu toe. Etos heeft op Facebook op dit moment bijna dertienduizend vrienden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top