Etos groeit fors op Facebook | RetailDetail

Etos groeit fors op Facebook

Ahold-dochter Etos heeft de afgelopen weken met een actie het aantal vrienden op Facebook behoorlijk laten groeien. Het aantal volgers verdrievoudigde door een actie waarbij vrienden van Etos een gratis flesje zonnespray van het eigen merk konden komen ophalen.

 

Dat meldt de Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys. Het bedrijf was al enkele maanden actief aan de slag met Facebook, maar acties als 'lak je pink roze voor Pink Ribbon' en filmpjes over het aanbrengen van make-up brachten echter niet overdreven veel klanten en prospects naar de Facebook-pagina.

 

De weggever deed dat dus wel. Dit gebeurde door middel van een Facebook-voucher. De zonnespray had in de winkel anders 3,99 euro gekost. Volgens Dutch Cowboys boekte Etos daarmee het beste resultaat voor een Nederlandse retailer op Facebook tot nu toe. Etos heeft op Facebook op dit moment bijna dertienduizend vrienden.

Ahold-dochter Etos heeft de afgelopen weken met een actie het aantal vrienden op Facebook behoorlijk laten groeien. Het aantal volgers verdrievoudigde door een actie waarbij vrienden van Etos een gratis flesje zonnespray van het eigen merk konden komen ophalen.

 

Dat meldt de Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys. Het bedrijf was al enkele maanden actief aan de slag met Facebook, maar acties als 'lak je pink roze voor Pink Ribbon' en filmpjes over het aanbrengen van make-up brachten echter niet overdreven veel klanten en prospects naar de Facebook-pagina.

 

De weggever deed dat dus wel. Dit gebeurde door middel van een Facebook-voucher. De zonnespray had in de winkel anders 3,99 euro gekost. Volgens Dutch Cowboys boekte Etos daarmee het beste resultaat voor een Nederlandse retailer op Facebook tot nu toe. Etos heeft op Facebook op dit moment bijna dertienduizend vrienden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.