Expert helpt gedupeerde klanten van It's.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw vlaggenschip stuwt Samsung naar recordwinst

07/07/2017

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in het voorbije kwartaal recordcijfers gehaald dankzij een succesvolle lancering van de Galaxy S8, het nieuwe vlaggenschip, en een verhoogde vraag naar chips.

EU wil geplande veroudering aanpakken

05/07/2017

Het Europees Parlement heeft een resolutie aangenomen die de levensduur van consumentengoederen en software moet verlengen. Ze gaan zo in tegen de geplande veroudering die zou ingebouwd zijn bij heel wat producten.

Greenpeace tikt fabrikanten van smartphones op de vingers

29/06/2017

Wie een smartphone, tablet of laptop van Samsung, Apple of Microsoft heeft, zal dat toestel vaak niet zelf kunnen herstellen. Zelfs ervaren herstellers hebben moeite om ze te repareren, aan vervangonderdelen te geraken of ze een upgrade te geven, aldus Greenpeace en iFixit.

Media Markt opent drive-in in Tilburg

17/05/2017

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Back to top