Expert helpt gedupeerde klanten van It's. | RetailDetail

Expert helpt gedupeerde klanten van It's.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.