Expert helpt gedupeerde klanten van It's. | RetailDetail

Expert helpt gedupeerde klanten van It's.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.