Expert helpt gedupeerde klanten van It's.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt opent drive-in in Tilburg

17/05/2017

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top