Expert helpt gedupeerde klanten van It's.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Winkelketen Expert gaat gedupeerde klanten van It's en Prijstopper helpen. Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, maar hun aankoop nog niet hebben ontvangen kunnen bij Expert terecht. Ze krijgen de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een aankoop doen.

 

Dat hebben de curatoren van het failliete moederbedrijf van It's, Impact Retail, afgesproken met Expert. Het zou om duizenden klanten gaan, stelt Expert, zonder concrete aantallen te noemen. De consumentenbond stelt tegenover persbureau ANP het een goed initiatief te vinden. 'Dit is beter dan niks, al moeten mensen zelf kijken of ze hier gebruik van willen maken.' 

 

Expert neemt ook de garantieverplichtingen over in de richting van klanten die de afgelopen twee jaar iets bij It's of Prijstopper hebben gekocht. Klanten die via Modern.nl hebben besteld, de derde bij het faillissement betrokken partij, moeten nog wachten op een oplossing. De curatoren zijn hier nog over in gesprek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top