Falke opent flagship store in Nederland

Het bekende Duitse modemerk Falke heeft een eerste flagship store geopend in Nederland. Het gaat om een vestiging in de Nieuwstraat in het centrum van Eindhoven. Hier is het complete assortiment aan sokken, maillots, panty's en sports-underwear te koop.

 

Dat meldt de Couturekrant. Falke is een snelgroeiend merk dat al over eigen winkels in Duitsland beschikt. Nederland is het eerste land daarbuiten met een eigen flagship store en het is de bedoeling dat het daar niet bij blijft. ' Vanaf het begin dat ik bij Falke werk, heb ik de ambitie gehad om minstens vijf Falkewinkels in Nederland te openen. Dit is slechts het begin', zegt commercieel directeur Henry Kloosman van de Nederlandse tak van het bedrijf.

 

De Falkegroep is een Duits familiebedrijf uit Schmallenberg in het Sauerland. Het bedrijf is al meer dan honderd jaar oud. Enkele jaren geleden beschikte het bedrijf al over een netwerk aan winkels in zowel Duitsland als het buitenland, maar de meeste van die winkels zijn weer gesloten. Het bedrijf beschikt over veel shop-in-shops in warenhuizen. 

Het bekende Duitse modemerk Falke heeft een eerste flagship store geopend in Nederland. Het gaat om een vestiging in de Nieuwstraat in het centrum van Eindhoven. Hier is het complete assortiment aan sokken, maillots, panty's en sports-underwear te koop.

 

Dat meldt de Couturekrant. Falke is een snelgroeiend merk dat al over eigen winkels in Duitsland beschikt. Nederland is het eerste land daarbuiten met een eigen flagship store en het is de bedoeling dat het daar niet bij blijft. ' Vanaf het begin dat ik bij Falke werk, heb ik de ambitie gehad om minstens vijf Falkewinkels in Nederland te openen. Dit is slechts het begin', zegt commercieel directeur Henry Kloosman van de Nederlandse tak van het bedrijf.

 

De Falkegroep is een Duits familiebedrijf uit Schmallenberg in het Sauerland. Het bedrijf is al meer dan honderd jaar oud. Enkele jaren geleden beschikte het bedrijf al over een netwerk aan winkels in zowel Duitsland als het buitenland, maar de meeste van die winkels zijn weer gesloten. Het bedrijf beschikt over veel shop-in-shops in warenhuizen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top