American Apparel maakt comeback met webshop

American Apparel maakt comeback met webshop

American Apparel maakt comeback met webshop

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week haar internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

 

Uit de as herrezen

American Apparel maakt nu ook bij ons zijn comeback na een moeilijke periode, waarin het bedrijf twee keer failliet ging en uiteindelijk werd overgenomen door Gildan Activewear. Het Canadese sportkledingbedrijf legde 88 miljoen dollar op tafel voor het bedrijf dat door de legendarische, maar niet onbesproken ‘trash-CEO’ Dov Charney in 1991 was opgericht. Diezelfde Charney werd op verdenking van seksuele intimidatie en ongewenste intimiteiten in 2014 aan de kant geschoven. Vorig jaar gingen dan alle eigen fysieke winkels dicht: niet alleen de Europese, maar ook die in de Verenigde Staten.

 

Volgens Sabina Weber, marketingdirecteur van American Apparel, kreeg het merk via sociale media heel wat vragen om een internationale webshop te lanceren. “Er bestaat nog altijd een grote liefde voor ons merk, zowel voor het product als voor datgene waar het op zijn hoogtepunt voor stond, vóór het zo overdreven geseksualiseerd werd dat het bijna onkies werd”, zegt ze in Amerikaanse media. De focus van het ‘nieuwe’ American Apparel ligt nu veel meer op “body positivity, inclusie en diversiteit, ethisch geproduceerd en sweatshop free”, benadrukt ze.

 

Sinds deze week is de internationale webshop terug. Met prijzen in euro en levering naar België en Nederland. Voor zover bekend heeft American Apparel geen plannen om opnieuw eigen fysieke winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.