American Apparel maakt comeback met webshop

American Apparel maakt comeback met webshop

American Apparel maakt comeback met webshop

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week haar internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

 

Uit de as herrezen

American Apparel maakt nu ook bij ons zijn comeback na een moeilijke periode, waarin het bedrijf twee keer failliet ging en uiteindelijk werd overgenomen door Gildan Activewear. Het Canadese sportkledingbedrijf legde 88 miljoen dollar op tafel voor het bedrijf dat door de legendarische, maar niet onbesproken ‘trash-CEO’ Dov Charney in 1991 was opgericht. Diezelfde Charney werd op verdenking van seksuele intimidatie en ongewenste intimiteiten in 2014 aan de kant geschoven. Vorig jaar gingen dan alle eigen fysieke winkels dicht: niet alleen de Europese, maar ook die in de Verenigde Staten.

 

Volgens Sabina Weber, marketingdirecteur van American Apparel, kreeg het merk via sociale media heel wat vragen om een internationale webshop te lanceren. “Er bestaat nog altijd een grote liefde voor ons merk, zowel voor het product als voor datgene waar het op zijn hoogtepunt voor stond, vóór het zo overdreven geseksualiseerd werd dat het bijna onkies werd”, zegt ze in Amerikaanse media. De focus van het ‘nieuwe’ American Apparel ligt nu veel meer op “body positivity, inclusie en diversiteit, ethisch geproduceerd en sweatshop free”, benadrukt ze.

 

Sinds deze week is de internationale webshop terug. Met prijzen in euro en levering naar België en Nederland. Voor zover bekend heeft American Apparel geen plannen om opnieuw eigen fysieke winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.