Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje | RetailDetail

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje

Garcia Jeans geeft plankgas in Spanje
Foto: CL-Medien / Shutterstock.com

Het Nederlandse jeansmerk Garcia Jeans breidt uit in Spanje. In juli opent de eerste Spaanse franchisewinkel van het merk in Bilbao, terwijl het recent ook twee nieuwe eigen vestigingen opende. 

 

Vijf miljoen euro in 2020

Tegen 2020 wil Garcia Jeans een omzet van vijf miljoen euro bereiken op de Spaanse markt. Het zou dan het vijfde grootste land worden voor de Nederlandse modeketen, die in handen is van JOG Group en over heel Europa actief is. De zusterformule van Jeans Centre is sinds 2016 actief in Spanje en heeft er vooral succes met zijn volwassenencollecties. 


“De groei komt vooral van de lijnen voor volwassenen, aangezien de markt voor kinderen over het algemeen sterk onder druk staat, vooral door de prijzendruk van verticaal geïntegreerde ketens”, zegt Martin Mancusi, die samen met Hans Koelma aan het hoofd staat van de Spaanse activiteiten, aan vakblad Modaes.es.

 

Eigen winkels naast franchise

Vandaag heeft Garcia Jeans verschillende winkels in eigen beheer op het Iberische schiereiland en zo’n 300 verkooppunten in multimerkenwinkels in Spanje, maar daar moet nu nog een groeiversnelling in komen door er ook met franchisenemers te gaan werken.


De voorbije maanden kwamen er al nieuwe eigen vestigingen bij in outletcenters buiten Bilbao en Madrid in Spanje, en in Almancil en Lissabon in Portugal, maar dat weerhoudt het denimmerk er niet van om in juli nog een franchisewinkel in Bilbao te openen. In Portugal staan er ook al franchisewinkels in Porto, Aveiro en Tavira op de planning. Tussen maart en juli zullen er in totaal vijf nieuwe franchisevestigingen de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.