Hugo Boss groeit vooral online sterk

Hugo Boss groeit vooral online sterk

Hugo Boss groeit vooral online sterk
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.

 

Investeringen leveren op

Hugo Boss zette tijdens het eerste kwartaal goede resultaten neer: de modeketen zag haar omzet op groepsniveau toenemen tot 650 miljoen euro, een groei van 5% die het bedrijf op de juiste koers zet om de verkoops- en winstdoelen voor het verdere jaar te behalen. In heel wat markten blijft het modemerk sterk presteren: Azië en het Verenigd Koninkrijk gingen met 12% omhoog en in Noord-en Zuid-Amerika en de Benelux steeg de omzet met 7%. Elders in Europa groeide de groep lichtjes, op de Duitse thuismarkt kromp de omzet dan weer met 5%.

 

Topman Mark Langer is tevreden: "Met een omzetstijging van 7% zijn onze eigen Hugo Boss-consignes de drijvende motor van de groei, wat aantoont dat onze nieuwe collecties in de smaak vallen bij onze klanten." Voor de online verkoop noteert de modegroep zelfs een groei van 43%, met dank aan de vernieuwde webshop en de betere profilering van de Hugo- en Boss-labels online.  

 

De operationele winst bedroeg het voorbije kwartaal 99 miljoen euro, een lichte groei tegenover dezelfde periode vorig jaar. De komende maanden hoopt Hugo Boss de effecten van investeringen, waaronder ook de digitale transformatie van zijn businessmodel, verder weg te werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.