Hugo Boss groeit vooral online sterk

Hugo Boss groeit vooral online sterk

Hugo Boss groeit vooral online sterk
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.

 

Investeringen leveren op

Hugo Boss zette tijdens het eerste kwartaal goede resultaten neer: de modeketen zag haar omzet op groepsniveau toenemen tot 650 miljoen euro, een groei van 5% die het bedrijf op de juiste koers zet om de verkoops- en winstdoelen voor het verdere jaar te behalen. In heel wat markten blijft het modemerk sterk presteren: Azië en het Verenigd Koninkrijk gingen met 12% omhoog en in Noord-en Zuid-Amerika en de Benelux steeg de omzet met 7%. Elders in Europa groeide de groep lichtjes, op de Duitse thuismarkt kromp de omzet dan weer met 5%.

 

Topman Mark Langer is tevreden: "Met een omzetstijging van 7% zijn onze eigen Hugo Boss-consignes de drijvende motor van de groei, wat aantoont dat onze nieuwe collecties in de smaak vallen bij onze klanten." Voor de online verkoop noteert de modegroep zelfs een groei van 43%, met dank aan de vernieuwde webshop en de betere profilering van de Hugo- en Boss-labels online.  

 

De operationele winst bedroeg het voorbije kwartaal 99 miljoen euro, een lichte groei tegenover dezelfde periode vorig jaar. De komende maanden hoopt Hugo Boss de effecten van investeringen, waaronder ook de digitale transformatie van zijn businessmodel, verder weg te werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.