Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense | RetailDetail

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense
Foto: Casimiro PT / Shutterstock.com

Polyvore, een bekend Amerikaans socialemedianetwerk en inspiratieplatform voor mode, is meteen na de overname door e-commercegroep Ssense stopgezet. Tot verontwaardiging van de gebruikers, die meteen een petitie opstartten.

 

De Pinterest van de modeliefhebbers

Vorige week maakte de Amerikaanse online handelaar in luxemode Ssense bekend dat het modenetwerk Polyvore overneemt van een dochterbedrijf van telecomspeler Verizon. Meteen na de bekendmaking trok het evenwel de stekker uit de mobiele apps en website van Polyvore, dat door fashionista’s wordt gebruikt als socialemediakanaal en om inspiratieborden op te maken.  


Tot 15 mei kunnen gebruikers hun digitale prikborden nog downloaden op Polyvore, daarna gaat het netwerk definitief op in Ssense. De site van Polyvore verwijst nu al door naar Ssense en als gebruikers er niet voor kiezen om zich uit te schrijven, komt hun profiel automatisch in handen van het e-commerceplatform.

 

#BringBackPolyvore

Als boze gebruikers daar geen stokje voor steken, tenminste, want het regent onder de hashtag #BringBackPolyvore verbolgen reacties op de sociale media. Er is ook al een petitie opgestart door leden om het socialemedianetwerk terug te vragen. Fashionista’s, die zich leden van de ‘Polyfam’-familie noemen, gebruikten het netwerk vaak ook als communicatiekanaal en zetten er verlanglijstjes mee op.


Polyvore, dat elf jaar heeft bestaan, zei in een persverklaring nochtans dat Ssense volgens hen “de juiste community” is en dat het geïnspireerd is door de toewijding die de overnemer aan de dag legt om een richtinggevende mix van ‘s werelds meest begeerde merken aan te bieden. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.