Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense | RetailDetail

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense
Foto: Casimiro PT / Shutterstock.com

Polyvore, een bekend Amerikaans socialemedianetwerk en inspiratieplatform voor mode, is meteen na de overname door e-commercegroep Ssense stopgezet. Tot verontwaardiging van de gebruikers, die meteen een petitie opstartten.

 

De Pinterest van de modeliefhebbers

Vorige week maakte de Amerikaanse online handelaar in luxemode Ssense bekend dat het modenetwerk Polyvore overneemt van een dochterbedrijf van telecomspeler Verizon. Meteen na de bekendmaking trok het evenwel de stekker uit de mobiele apps en website van Polyvore, dat door fashionista’s wordt gebruikt als socialemediakanaal en om inspiratieborden op te maken.  


Tot 15 mei kunnen gebruikers hun digitale prikborden nog downloaden op Polyvore, daarna gaat het netwerk definitief op in Ssense. De site van Polyvore verwijst nu al door naar Ssense en als gebruikers er niet voor kiezen om zich uit te schrijven, komt hun profiel automatisch in handen van het e-commerceplatform.

 

#BringBackPolyvore

Als boze gebruikers daar geen stokje voor steken, tenminste, want het regent onder de hashtag #BringBackPolyvore verbolgen reacties op de sociale media. Er is ook al een petitie opgestart door leden om het socialemedianetwerk terug te vragen. Fashionista’s, die zich leden van de ‘Polyfam’-familie noemen, gebruikten het netwerk vaak ook als communicatiekanaal en zetten er verlanglijstjes mee op.


Polyvore, dat elf jaar heeft bestaan, zei in een persverklaring nochtans dat Ssense volgens hen “de juiste community” is en dat het geïnspireerd is door de toewijding die de overnemer aan de dag legt om een richtinggevende mix van ‘s werelds meest begeerde merken aan te bieden. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Hans Anders rondt kaap van 200 miljoen euro omzet

12/04/2018

De Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn omzet vorig jaar met 6% opgeschroefd tot 203,7 miljoen euro. De optiekketen kondigt tegelijk aan zich terug te trekken uit de Franse markt.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.