Monki laat influencers geld verdienen | RetailDetail

Monki laat 'influencers' geld verdienen

Monki laat 'influencers' geld verdienen
Foto: Monki

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

 

Betaling per webshop-verkoop

Socialemediafiguren die op hun kanalen reclame voor Monki posten, worden daar binnenkort rechtstreeks voor beloond. Als bezoekers en volgers dankzij een post een aankoop doen in de Monki-webshop, krijgt de poster een deel van de winst. Aangeslotenen krijgen ook toegang tot promotiemateriaal van het label.

 

“Monki focust hiermee vooral op influencers die merken promoten op sociale media, zoals Instagram en Facebook, en websites die gebruik maken van adlinks”, laat het modemerk weten. Wie zich voor het programma registreert, krijgt unieke links om toe te voegen aan zijn of haar posts op sociale media. Deze volgen of iemand vervolgens koopt in de webshop van het merk. 

 

Monki neemt hiervoor Rakuten Affiliate Network onder de arm. Deze dochter van de Japanse e-commercegroep is naar eigen zeggen het grootste netwerk voor 'affiliate marketing' op het internet en verbindt op zijn platform adverteerders met uitgevers.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.