Monki laat influencers geld verdienen | RetailDetail

Monki laat 'influencers' geld verdienen

Monki laat 'influencers' geld verdienen
Foto: Monki

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

 

Betaling per webshop-verkoop

Socialemediafiguren die op hun kanalen reclame voor Monki posten, worden daar binnenkort rechtstreeks voor beloond. Als bezoekers en volgers dankzij een post een aankoop doen in de Monki-webshop, krijgt de poster een deel van de winst. Aangeslotenen krijgen ook toegang tot promotiemateriaal van het label.

 

“Monki focust hiermee vooral op influencers die merken promoten op sociale media, zoals Instagram en Facebook, en websites die gebruik maken van adlinks”, laat het modemerk weten. Wie zich voor het programma registreert, krijgt unieke links om toe te voegen aan zijn of haar posts op sociale media. Deze volgen of iemand vervolgens koopt in de webshop van het merk. 

 

Monki neemt hiervoor Rakuten Affiliate Network onder de arm. Deze dochter van de Japanse e-commercegroep is naar eigen zeggen het grootste netwerk voor 'affiliate marketing' op het internet en verbindt op zijn platform adverteerders met uitgevers.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.