‘Directe consumptie’ scoort in Markthal en Foodhallen

‘Directe consumptie’ scoort in Markthal en Foodhallen

Van alle foodserviceformules in de Rotterdamse Markthal profiteert patatverkoper Bram Ladage het meeste van de enorme bezoekersstroom. In de Amsterdamse Foodhallen is de ambachtelijke broodformule BBrood dan weer de numero uno qua conversie.

Bram Ladage in Rotterdamse Markthal

Liefst tien procent van alle bezoekers van de Rotterdamse Markthal blijkt een snack te kopen bij patatverkoper Bram Ladage, leert het eerste onderzoek van GfK naar enkele nieuwe foodconcepten op de Nederlandse markt.

 

"Bram Ladage heeft in foodservice gewoon een ontzettend goed verhaal. Bij die vestiging in de Markthal is het altijd druk", zegt GfK-onderzoeker Bas Van Eekelen in het februarinummer van Out.of.Home Shops. Al is lang niet iedereen even succesvol: flink wat aanbieders in de Markthal weten maar 1% van de bezoekers te verleiden tot aankoop.

 

Toch is er in de in Rotterdamse Markthal iemand die nóg beter doet dan Bram Ladage: de beste conversie is weggelegd voor de oriëntaalse supermarkt Wah Nam Hong. Liefst 13% van de Markthalbezoekers blijkt iets te kopen bij die (klassieke) foodretailer.

 

BBrood in Amsterdamse Foodhallen

Ook in de Amsterdamse Foodhallen lijkt 'directe consumptie' hét geheim voor een goede conversie. Daar is het de ambachtelijke broodformule BBrood (foto) die hoge ogen gooit met een indrukwekkende conversie van liefst 21% (één op de vijf bezoekers dus).

 

Hun recept? "Iedere namiddag bouwen we onze broodpresentatie om en zetten we in op happa's, kleine hapjes op crostini's. We hebben gemerkt dat je met zo'n specifiek assortiment veel beter verkoopt", zegt Manon Klaver van BBrood.

 

De nummer twee in de Foodhallen is overigens kaasbar Caulils, met een conversie van 16%. Ook dat is een concept dat volop inzet op directe consumptie.

Tags: