‘Directe consumptie’ scoort in Markthal en Foodhallen | RetailDetail

‘Directe consumptie’ scoort in Markthal en Foodhallen

‘Directe consumptie’ scoort in Markthal en Foodhallen

Van alle foodserviceformules in de Rotterdamse Markthal profiteert patatverkoper Bram Ladage het meeste van de enorme bezoekersstroom. In de Amsterdamse Foodhallen is de ambachtelijke broodformule BBrood dan weer de numero uno qua conversie.

Bram Ladage in Rotterdamse Markthal

Liefst tien procent van alle bezoekers van de Rotterdamse Markthal blijkt een snack te kopen bij patatverkoper Bram Ladage, leert het eerste onderzoek van GfK naar enkele nieuwe foodconcepten op de Nederlandse markt.

 

"Bram Ladage heeft in foodservice gewoon een ontzettend goed verhaal. Bij die vestiging in de Markthal is het altijd druk", zegt GfK-onderzoeker Bas Van Eekelen in het februarinummer van Out.of.Home Shops. Al is lang niet iedereen even succesvol: flink wat aanbieders in de Markthal weten maar 1% van de bezoekers te verleiden tot aankoop.

 

Toch is er in de in Rotterdamse Markthal iemand die nóg beter doet dan Bram Ladage: de beste conversie is weggelegd voor de oriëntaalse supermarkt Wah Nam Hong. Liefst 13% van de Markthalbezoekers blijkt iets te kopen bij die (klassieke) foodretailer.

 

BBrood in Amsterdamse Foodhallen

Ook in de Amsterdamse Foodhallen lijkt 'directe consumptie' hét geheim voor een goede conversie. Daar is het de ambachtelijke broodformule BBrood (foto) die hoge ogen gooit met een indrukwekkende conversie van liefst 21% (één op de vijf bezoekers dus).

 

Hun recept? "Iedere namiddag bouwen we onze broodpresentatie om en zetten we in op happa's, kleine hapjes op crostini's. We hebben gemerkt dat je met zo'n specifiek assortiment veel beter verkoopt", zegt Manon Klaver van BBrood.

 

De nummer twee in de Foodhallen is overigens kaasbar Caulils, met een conversie van 16%. Ook dat is een concept dat volop inzet op directe consumptie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.