’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang | RetailDetail

’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang

’s Werelds grootste tequillamerk werkt aan beursgang

Jose Cuervo, het nummer één op de tequillamarkt, werkt aan de een beursgang. Die staat gepland voor het derde kwartaal van dit jaar en zou zo’n 1 miljard dollar moeten opbrengen.

 

250 jaar oud merk

Het Mexicaanse drankenconcern Jose Cuervo, bekend van de gelijknamige tequilla, zou nog dit jaar naar de beurs willen. Dat melden anonieme bronnen aan persbureau Bloomberg.

 

Het Mexicaanse Jose Cuervo draait tegenwoordig een omzet van meer dan 700 miljoen euro en verkoopt behalve het 250 jaar oude tequillamerk ook nog whiskymerk Bushmills, dat het van Diageo overnam in ruil voor het tequilamerk Don Julio.

 

Overigens wou datzelfde Diageo, ’s werelds grootste producent van sterke dranken (waaronder Johnnie Walker en Smirnoff), het Mexicaanse drankenbedrijf in 2011 overnemen. Destijds ging het gerucht dat de Britten zo’n 2 miljard dollar op tafel wilden legden. Maar zover is het dus nooit gekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.