“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten” | RetailDetail

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Logische stap

De integratie is een evidente stap: de drie organisaties hebben allemaal onder meer tot doel om dialoog tot stand te brengen tussen hun leden en de retailsector, en de toegevoegde waarde van merkproducten aan de buitenwereld kenbaar te maken. Door het grotere ledenaantal is de representativiteit van de geïntegreerde organisatie sterk verhoogd. BABM wordt één sterke merkfabrikantenvereniging die zestig FMCG-fabrikanten verenigt, zowel internationale als lokale spelers. 

 

“Het is logisch dat we de handen in elkaar slaan om sterker door te wegen in het debat”, licht Walter Gelens, CEO van BABM, toe. “Als merkenvereniging ijveren we voor een fair en transparant handelsklimaat voor onze leden, en willen we de toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk maken voor alle spelers.”

 

Eén aanspreekpunt 

“Vanaf nu zijn we één sterke merkfabrikantenvereniging die de meeste FMCG-bedrijven verenigt. Komende van 40 leden twee jaar geleden is BABM duidelijk aan het groeien. Tot onze leden behoren uiteenlopende ondernemingen, zowel grote multinationals als KMO’s. Voor sommige is het niet altijd vanzelfsprekend om op eigen kracht toegang te hebben tot de top van de distributie of de economische middens. Daarom zijn we zeer tevreden dat wij de merkenfabrikanten voortaan één aanspreekpunt bieden om onze boodschap van innovatie en groei kracht bij te zetten”, aldus nog Walter Gelens. 

 

Samen zijn de BABM-leden goed voor acht miljard euro aan omzet en 40.000 directe en indirecte banen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.