“Ruimte voor nog 63 Lidl-winkels” | RetailDetail

“Ruimte voor nog 63 Lidl-winkels”

“Ruimte voor nog 63 Lidl-winkels”

Een onderzoeksrapport van EFMI Business School en Roland Berger Strategy Consultants zegt dat Lidl zijn winkelbestand in Nederland tegen 2020 nog kan uitbreiden met 63 extra filialen. Eind vorig jaar had de keten 363 winkels in Nederland.

Groeiend marktaandeel

Het onderzoek ziet ook een stijging van het marktaandeel zitten, van 8,6 procent naar 10,7 tot 12,4 procent. Vooral als Lidl A-merken opneemt in het assortiment en de versafdeling verbetert, zou het marktaandeel moeten stijgen. "Als Lidl erin slaagt om deze transitie te maken, ligt er nog flinke autonome groei in het verschiet", zegt directeur Marcel van Aalst van EFMI Business School aan het Financieele Dagblad.

 

Ook zien de onderzoekers Lidl niet langer als een discountketen. Daarvoor is het aanbod te uitgebreid en de keten heeft ook al "veel mooie en ruim opgezette winkels". Albert Heijn zou volgens de onderzoekers het meest getroffen worden door de mogelijke opmars van Lidl in Nederland, vooral omdat deze momenteel zo'n groot deel van de markt inneemt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.