140 banen verdwijnen bij FrieslandCampina | RetailDetail

140 banen verdwijnen bij FrieslandCampina

140 banen verdwijnen bij FrieslandCampina

Zuivelproducent FrieslandCampina gaat 140 banen schrappen. Door die reorganisatie zullen er banen verdwijnen bij FrieslandCampina in Rijkevoort, Den Bosch en Limmen. Het gaat zowel over tijdelijke als vaste contracten.

30 miljoen euro investeringen

Zeventig banen verdwijnen, omdat de kaasproductie in Rijkevoort in het derde kwartaal van 2017 wordt verplaatst naar Bedum, Gerkesklosster en Workum. Daarnaast zullen er nog eens veertig banen sneuvelen wanneer de boterproductie van Den Bosch naar Noordwijk wordt verplaatst. Die verhuis staat voor begin volgend jaar gepland.


De overige dertig werknemers die hun baan verliezen, zijn te vinden in Limmen. Die kleine vestiging sluit, omdat de productie van biologische zuivel volledig in Maasdam zal plaatsvinden vanaf midden 2016.


FrieslandCampina gaat ook dertig miljoen euro investeren in het uitbreiden van enkele andere productielocaties. Dat zal echter geen nieuwe banen opleveren. Het bedrijf maakte dat nieuws dinsdag bekend aan vakbonden en werknemers. Voor vaste werknemers die hun baan verliezen zal er een sociaal plan van toepassing zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.