15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos
Shutterstock

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.

 

Plastic verpakkingen vermijden

“Mei Plasticvrij” en de “Plastic Attack” op een aantal supermarkten begin deze maand heeft de uitbater van de AD Delhaize in Geetbets op een idee gebracht: hij is een actie gestart tegen het gebruik van plastic verpakkingen. "Aangezien de supermarkten de laatste tijd een beetje beschouwd worden als de grote vervuiler, willen wij nu zelf initiatieven nemen om het gebruik van plastic verpakking te vermijden", zegt Vanhove in de regionale editie van Het Nieuwsblad. "Wij gaan geen extra heffingen of statiegelden in het leven roepen, maar de mensen met een directe korting belonen."

 

Volgens Vanhove heeft iedereen wel een herbruikbare charcuteriedoos in huis. “Zo niet kan men er bij ons eentje kopen tegen 4 euro”, zegt de pientere zakenman. De kennismakingsactie loopt tot 15 augustus en gaat daarna over in 10% korting. “Levenslang”, zo belooft de man.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.